Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fogden och kvarskatt

Vad händer ifall jag har skuldsanering eller sitter hos fogden och jag får en kvarskatt på 5-10.000 pga fel jämkning?

Ja det blir ju kvarskatt då förstås.. Har du skuldsanering får du ju lov att betala skatten. Har du löneutmätning så kan du ju låta även detta gå till utmätning o det betalas den vägen.
Sen om du tänkt söka sanering o har dragit på dej kvarskatt pga fel jämkning, dvs du har angett för mkt ränteutgifter så kan det vara negativt.

Har du skuldsanering beviljad och får kvarskatt och inte betalar denna kvarskatten så kommer du få utmätning och ska då alltså ha råd att betala på din skuldsanering samtidigt som du får utmätning. Utmätningen bryr sig inte om att du har skuldsanering utan kommer då att räkna ut att man kan utmäta allt över ditt förbehållsbelopp och sen ska du betala din skuldsanering med det som då är kvar.

Ingen kul situation att hamna i kan jag tänka mig. Man gör bäst i att reglera skatten om man har sanering (och sluta jämka när man har sanering).

Har du skuldsanering beviljad och får kvarskatt och inte betalar denna kvarskatten så kommer du få utmätning och ska då alltså ha råd att betala på din skuldsanering samtidigt som du får utmätning. Utmätningen bryr sig inte om att du har skuldsanering utan kommer då att räkna ut att man kan utmäta allt över ditt förbehållsbelopp och sen ska du betala din skuldsanering med det som då är kvar.

Ingen kul situation att hamna i kan jag tänka mig. Man gör bäst i att reglera skatten om man har sanering (och sluta jämka när man har sanering).

Precis så, det är bara att betala med betalfria månaden eller så

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp