Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Forex kreditkort

Jag ansökte hos Forex kreditkort men fick avslag. Jag behöver inte och vill egentligen inte ha någon kredit men valde då lägsta, 10 000. Anledningen till att jag vill ha ett kreditkort och inte bara ett betalkort är att jag befinner mig utomlands och tänkte be en vän ta med sig kortet hit. Betalkoret kan endast fås personligt på Forex. Enligt utdraget från UC har jag en riskprognos på 0,1%. Hur ligger jag till då? Hur Stor andel av privatpersoner har bättre riskprognos? Vad behöver man för att få ett kreditkort hos Forex med minsta kredit?

Jag ansökte hos Forex kreditkort men fick avslag. Jag behöver inte och vill egentligen inte ha någon kredit men valde då lägsta, 10 000. Anledningen till att jag vill ha ett kreditkort och inte bara ett betalkort är att jag befinner mig utomlands och tänkte be en vän ta med sig kortet hit. Betalkoret kan endast fås personligt på Forex. Enligt utdraget från UC har jag en riskprognos på 0,1%. Hur ligger jag till då? Hur Stor andel av privatpersoner har bättre riskprognos? Vad behöver man för att få ett kreditkort hos Forex med minsta kredit?
Kan vara så att du är bosatt utomlands ?

Då är det nog det som spökar för dig, 35.000 ska väl åtminstone vara 130.000 +

Då är det nog det som spökar för dig, 35.000 ska väl åtminstone vara 130.000 +
Då tycker jag det slår lite fel. Vad är det för fel på kapitalinkomster ? Jag har miljoner i tillgångar. Jag har pensionerat mig i förtid och tar endast ut en minimal pension och lever på sparat kapital. Jag kan blåsa upp min pension till kanske 400 000:- men då blir det ju en massa skatt som jag till skillnad mot Mona Sahlin inte tycker är så häftigt att betala.

Du kan ha 100 miljoner på kontot och båtar värda 200 miljoner.
Om du gör en ansökan genom exemplevis Lendo eller som du gjorde genom Forex och där står det att din inkomst eller Taxerad förvärvsinkomst är 35 000 så spelar det absolut ingen roll.
Det är lite det som är problemet med kreditupplysningar.
Annat är det om du går genom din bankman som kanske kan se dina tillgångar...

Jag håller i övrigt med dig men tyvärr är verkligheten som den är.

Då tycker jag det slår lite fel. Vad är det för fel på kapitalinkomster ? Jag har miljoner i tillgångar. Jag har pensionerat mig i förtid och tar endast ut en minimal pension och lever på sparat kapital. Jag kan blåsa upp min pension till kanske 400 000:- men då blir det ju en massa skatt som jag till skillnad mot Mona Sahlin inte tycker är så häftigt att betala.
Tyvärr är det så illa ställt som @Terry_ skriver ovan. En bekant till mej som har både pengar på banken och obelånat hus i attraktivt område, men en mycket liten inkomst, blev nekad att ta en inteckning i sitt hus, för att få ett lån åt sin dotter när hon skulle köpa en bostadsrätt. Man kan tycka att det är märkligt att tillgångar inte värderas lika högt som inkomst...

Tyvärr är det så illa ställt som @Terry_ skriver ovan. En bekant till mej som har både pengar på banken och obelånat hus i attraktivt område, men en mycket liten inkomst, blev nekad att ta en inteckning i sitt hus, för att få ett lån åt sin dotter när hon skulle köpa en bostadsrätt. Man kan tycka att det är märkligt att tillgångar inte värderas lika
högt som inkomst...
För att tillgångar kan man göra slut med på en gång om man är mimdre smart, jämt bra årsinkomst anses mer säkert dvs återkommande betalningar varje månad

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp