Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Formulering till inkasso/långivare

Hej! Hur formulerar man sig bäst när man ska skicka till inkasso/långivare att man har svårt att betala sin skuld? Känner mig helt tom i skallen :(

Hej, har fått ett inkassokrav från er idag, och jag skulle vara tacksam om denna skuld gick att dela upp. Jag skulle vilja dela upp denna på så många gånger som möjligt. Vore tacksam för denna hjälp.
Med vänlig hälsning, ...

"Jag fick idag ett inkassokrav från er. Jag har svårt att betala detta i nuläget då jag har det svårt ekonomiskt. Jag måste få be om uppskov till nästa månad alternativt en avbetalningsplan. Hur ser ni på detta och vad kan ni erbjuda?"

Tack så hemskt mycket! Ska ta tag i detta ikväll.

Skulle gå steget längre och skriva att jag inte kan betala tillbaka pengarna just nu... men att jag VILL betala och om jag kunde få dela upp betalningen eller få en avbetalningsplan så skulle jag kunna återbetala skulden till er. Skulle bli jättegald om ni hade möjlighet att hjälpa mig med detta...

Skriv något sådant.. tänk på att de vill ha betalt till varje pris.. och det är dyrt för dom att skicka kravet vidare.. de flesta godtar att de får tillbaka pengar iform av återbetalningsplan.. Ju större inkassobolag.. desto mer standardiserade regler och mindre handlingsfrihet.. men samtidigt brukar de vara mest vettiga att ha att göra med och de flesta godkänner avb.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp