• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

FrÅga om kronofogden

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Umm 10 dagar var det visst, och medan jag knåpade runt med T9 på mobilen hade du ju fått ett alldeles utmärkt svar :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Flugsvampen

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Augusti 2012
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Var inte rädd för inkassobolagen. De kan vara tuffa och hårda i orden i sina brev och de kan försöka ringa dig en hel del men du är inte skyldig att prata med dem. De får inte terrorisera dig bara för att du har en skuld till dem. En budget- och skuldrådgivare är en enormt stöd och så fort man känner sig orolig eller osäker så kan de svara på dina frågor. Är man djupt skuldsatt med självmordstankar är ofta bästa rådet att "släppa allt" och få en ny start även om det innebär utmätning ett antal år framåt men en dag tar det slut och då är man helt skuldfri. På Kronofogdens hemsida finns hjälp att räkna ut hur mycket man får behålla av lönen att leva på. För en ensamstående är existensminimum drygt 4600 kronor per månad plus hyra och eventuell kostnad för att ta sig till jobb (t ex busskort eller bensinkostnad).
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Ok tack för era svar och ert fantastiska stöd.. Jag tror att första delgivningspappret kommer nästa vecka.. Kan jag då vänta 10-15 dagar att skicka in det??sen sa ni typ 10 dagar till eller innan utslag?? Skulle ju vilja försöka förhala det tills skattepengarna kommehade ju varit skönt att få dom och såklart plocka ut dom så man har några pengar i reserv till när det blir utmätning.. Men det kanske är helt omöjligt att dryga ut det till dom kommer i juni månad eller vad tror ni?
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Du kan ju vänta till det dyker upp en delgivningsman istället för att skicka in själv. Det ger dig ännu mer tid. Det dyker då förstås upp en människa men de brukar vara jättetrevliga (på riktigt). Har man otur så kan man ju ha besök hemma när de dyker upp men här har de i alla fall varit väldigt diskreta när det hänt. Det kan ge dig mycket tid om du har tur.
 

fredde

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 Mars 2013
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Är i exakt samma sits som dig aclc.
Väntar på första delgivningen vilken dag som helst. Hoppas också kunna behålla skatten som kommer i juni. Men tar de verkligen skatteutbet om man får till avbetplan med inkasso då blir det ju ingen utmätning
 

nina

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
4 November 2011
Meddelanden
265
Mottagna reaktioner
6
Poäng
52
den första delgivningen som kommer skall skickas in inom 10 dagar.gör du inte det så kommer en första påminellse,jag kommer inte ihåg men tror man även där har 10 dagar på sig.rätta mig gärna om någon vet,skickar du inte in då heller så kommer en sista påminellse det brevet är rött som en varning.det skall vara inne på 5 dagar.sen tog det lite mer än 1 vecka till brevet om utslag kom.

men en delgivningsman kan dyka upp när som hellst under denna tiden.eller så kommer ingen alls.jag hadde skrivit på alla och ändå kom det en person hem till mig.med alla papper igen.
sen tog det lite mer än 1 vecka till brevet om utslag kom.

nej dom kan inte ta skattepengarna om ni kommer överens om avb.kan du få till avb redan nu med alla så skall du be dom dra tillbaka ärendena från kfm och du kan även meddela skriftligt till kfm också att ni kommit överens om avb planer.
för vid delgivning så har man fortfarande inga anmärkningar.ja beroende på vilka skulder det är.men inte lån och krediter.så du får nog försöka få till avb redan nu.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Ok tack Nina!! Ska man ringa kronofogden när man fått sitt utslag eller redan när man skriver på delgivningen??
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp