Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga angående Lowell inkasso

Jag har då aldrig varit med om att en bank avslutat ett lån pga att de nöjt sig med det de fått. Låter verkligen skumt.
Kanske ville Lowell bara erbjuda 6 månaders avbetalningsplan och efter det väljer Holm att skicka till annat bolag. Det är inte alls ovanligt att skulder skickas runt.
Men har de verkligen valt att avsluta ditt lån trots att det inte har återbetalats så är det ju bara att gratulera! Men jag kan knappt tro det.
Som du säger så låter det för bra för att vara sant, så det återstår att se vad som händer. Tänker inte kontakta Holm Bank, skulle det mot förmodan dyka upp ett betalningsföreläggande så har jag inga problem med att betala hela kvarvarande skulden i dagsläget så kommer nog avvakta och se. Mest troligt som många sagt så är det att dem säljer det till något annat inkasso bolag. Men då kommer jag få brev av de andra då. Vet någon här om Holm bank samarbetar med något annat inkassobolag?

Väldigt vanligt att bolag byter inkassobolag, man får alltid information om det även om det kan dröja. Kolla med Holm är lättast.

Som du säger så låter det för bra för att vara sant, så det återstår att se vad som händer. Tänker inte kontakta Holm Bank, skulle det mot förmodan dyka upp ett betalningsföreläggande så har jag inga problem med att betala hela kvarvarande skulden i dagsläget så kommer nog avvakta och se. Mest troligt som många sagt så är det att dem säljer det till något annat inkasso bolag. Men då kommer jag få brev av de andra då. Vet någon här om Holm bank samarbetar med något annat inkassobolag?
Ja men då är det bara att avvakta och se vad som händer. Kan du betala resterande skuld så finns det inget att oroa sig över.
Bara de inte hör av sig efter två år och kräva dig på det dubbla.

Ja men då är det bara att avvakta och se vad som händer. Kan du betala resterande skuld så finns det inget att oroa sig över.
Bara de inte hör av sig efter två år och kräva dig på det dubbla.
Ja exakt får avvakta, hur lång tid tar det för en kreditskuld att bli preskriberat? Banklån vet jag 10år. Läste någonstans att kreditskuld är 3 år stämmer detta?

Ja exakt får avvakta, hur lång tid tar det för en kreditskuld att bli preskriberat? Banklån vet jag 10år. Läste någonstans att kreditskuld är 3 år stämmer detta?
Det är väl konsumentfordringar som har 3 år, typ varor och tjänster till privatpersoner?

Ingen direkt aning, hade varit intressant att veta
Krediter som är som lån räknas som blancolån och har då 10 år.
Krediter man tagit för att köpa ngt och fakturaköp är det nog de som har 3 år.
Men eftersom de hinner skickas till inkasso så måste man betala i alla fall. Så har jag förstått det!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp