• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fråga ang betalningar

F85

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
23 Februari 2017
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Har ej möjlighet att vid nästa månad betala in till lumify samtidigt som jag måste betala sms-lån. Hur tacklar jag det?

Antingen betalar jag in 14 000 av 34 000 till lumify och hoppas saldo (3-4000) samt kredit 365 (2500) inkassobolag går med på delbetalningar eller så betalar jag av skulderna och hoppar lumify. Vilket blir bäst?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 016
Mottagna reaktioner
543
Poäng
597
Svårt, jag är inget proffs på detta.
Jag är i samma veva nu. Jag släpper Lumify till inkasso istället, kan inte betala dem 9000kr i månaden. Helt orimligt.
Jag har valt att betala av annat och låter lumify gå till inkasso.
 

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Både Lumify och Kredit365 går till samma inkassobolag, dvs Gothia. Jag hade släppt båda delarna om det krisar och skaffat en betalningsplan via dem. Kredit365 hamnade inte hos dem innan ca 3månader senare efter förfallodatumet för min del.
 

F85

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
23 Februari 2017
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Samma här. Det lutar att jag släpper runt 34 000 till Lumfiys inkasso men vet inte om det kommer vara möjligt att göra en rimlig avbetalningsplan med dem. Vet inte hur hårda dem är? Har alltid lyckats undvika inkasso men för att kunna betala av andra lån och krediter är det den enda möjligheten för mig.
Är det möjligt att göra en rimligt avbetalningsplan med Gothia?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 016
Mottagna reaktioner
543
Poäng
597
Samma för mig, har också 30 beviljat där. Min skuld är väl på 34 ca också funkar ej betalat på två månader. Avskyr dem. Ska aldrig mer låna där när jag blir av med det. Så hemskt lån!
 

F85

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
23 Februari 2017
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Samma för mig, har också 30 beviljat där. Min skuld är väl på 34 ca också funkar ej betalat på två månader. Avskyr dem. Ska aldrig mer låna där när jag blir av med det. Så hemskt lån!
Hade dåliga förutsättningar men sökte 45 000 igår via Sambla fick 40 000 via Northmill men med usel ränta. Betalde in 30k till Lumify, löste två sms-lån samt en avbetalning som jag var sen med och vipps har jag 10 000 mer att röra mig med i månaden.

Nästa månad löser jag Lumify och spärrar mig där. Nästa djävul att ta tag i är Ferratum...
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 016
Mottagna reaktioner
543
Poäng
597
Herregud! BRA jobbat! Det hade jag också gjort om jag kunnat. Jag har ferratum på halsen jag med. Helt värdelöst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp