Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga ang delgivning

Hej!
Jag släppte allt till Kronofogden för ett par år sedan nu. Så delgivningskvitton från Kronofogden har jag skrivit på en hel del, alla jag fått till och med.

Idag fick jag dock från ett annat ställe. Något som ligger hos Alektum inkasso, och delgivningskvitto från deras ”Aktiv Delgivning”, som ska returneras om 10 dagar, annars hälsar de på osv.

Vad är detta? Aldrig sett något liknande innan. Kan man få delgivningskvitton från andra än KFM? Ska jag skriva på och skicka in bara som jag gjort med allt tidigare?

/m

Låter som dom vill få till ett tydligt preskriptionsavbrott.

Jag vill minnas att man kan få delgivning på elräkningen, för att de skall kunna klippa strömmen om man inte betalar. Utan att Kfm är inblandade alltså. Det var i mitt fall Polisen som kom med delgivningen från elbolaget.

Ett väldigt effektivt sätt att få betalt snabbt.

Jag vill minnas att man kan få delgivning på elräkningen, för att de skall kunna klippa strömmen om man inte betalar. Utan att Kfm är inblandade alltså. Det var i mitt fall Polisen som kom med delgivningen från elbolaget.

Ett väldigt effektivt sätt att få betalt snabbt.

Det stämmer.
Polisen har dock lärt sig ta betalt på senare år. Det kostade inte så farligt tidigare och man kunde läggs till polis mer av slentrian.

Låter som dom vill få till ett tydligt preskriptionsavbrott.

Okej, kan du förklara mer vad det betyder? Jag är inte så insatt.

Samt ska jag skriva på och skicka in lappen?
Jag vill bara att alla mina skulder ska vara ”erkända”, jag har inget att dölja. Trodde dock denna redan låg hos KFM, men jag har möjligen fel..

Jag vill bara att alla mina skulder ska vara ”erkända”, jag har inget att dölja. Trodde dock denna redan låg hos KFM, men jag har möjligen fel..
Det är precis som Lasseman skriver, de försöker att "väcka" skulden till liv igen. Står lite om det här:
http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=1919.0

https://www.kronofogden.se/Preskription2.html

Hur stor är skulden?

Precis som tidigare svar. Hålla den vid liv.. man kan vilja det öven om den är hos kfm

Precis som tidigare svar. Hålla den vid liv.. man kan vilja det öven om den är hos kfm

Okej då är jag med tror jag! Men ska jag skriva på den som jag gjort med delgivningarna från kfm och skicka in? Jag antar att jag håller den vid liv då, så att säga. Men kommer de verkligen på påhälsning om jag inte skickar in lappen?

Ursäkta om jag verkar trög. Skulderna är många, men är fortfarande egentligen ”nybörjare” på att ha just skulder och allt vad det innebär.

Det är möjligt att dom skickar en delgivningsman annars ja

Okej då är jag med tror jag! Men ska jag skriva på den som jag gjort med delgivningarna från kfm och skicka in? Jag antar att jag håller den vid liv då, så att säga. Men kommer de verkligen på påhälsning om jag inte skickar in lappen?

Ursäkta om jag verkar trög. Skulderna är många, men är fortfarande egentligen ”nybörjare” på att ha just skulder och allt vad det innebär.
Jag skulle försökt att hålla mej undan och vägra skriva på.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp