• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fråga ang. inledande

Lindizen94

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
29 Oktober 2021
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Hej!
Jag har fått inledande skuldsanering och som jag förstår ska jag inte heller betala på något av lånen.

Jag har ett lån hos Ikano med medsökande och undrar om han (i detta fall min far) ska betala fakturan den här månaden eller om den också pausats under inledandet tills beslut finns?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Hej!
Jag har fått inledande skuldsanering och som jag förstår ska jag inte heller betala på något av lånen.

Jag har ett lån hos Ikano med medsökande och undrar om han (i detta fall min far) ska betala fakturan den här månaden eller om den också pausats under inledandet tills beslut finns?
Din pappa måste betala under hela lånets kvarvarande tid för att inte själv riskera anmärkning.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Hej!
Jag har fått inledande skuldsanering och som jag förstår ska jag inte heller betala på något av lånen.

Jag har ett lån hos Ikano med medsökande och undrar om han (i detta fall min far) ska betala fakturan den här månaden eller om den också pausats under inledandet tills beslut finns?
Han ska betala som vanligt… och kommer så få göra under hela saneringstiden.
 

Lindizen94

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
29 Oktober 2021
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Han ska betala som vanligt… och kommer så få göra under hela saneringstiden.
Jo vi har gått igenom allt det, blev bara så osäkra då jag efter samtalet med handläggaren uppmanades att skicka hans uppgifter och han har fått brev hem om fordran och då visste vi inte riktigt hur vi skulle ställa oss till det. Tack för svar!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp