• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fråga kring barnbidrag/föräldrapenning etc vid löneutmätning

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Hej!

Har påbörjat min löneutmätning och har en fråga kring barnbidrag och föräldrapenning som betalas ut av försäkringskassan.
Den här månaden har jag tagit några föräldradagar med barnen. Anmälde det till försäkringskassan och fick besked att dessa dagar betalas ut den här månaden (imorgon 24:e). När min arbetsgivare betalar in till KFM så baseras dock uträkningen för den här månaden på förra månadens avvikelser. Vilket gör att jag denna månaden får mitt förbehållsbelopp utbetalt från arbetsgivaren och sen ett belopp utbetalt från Försäkringskassan för mina föräldradagar nu i Maj. Hur gör man i detta läge? Ska jag meddela KFM om det? Ska arbetsgivaren göra något annat än att betala allt utöver förbehållsbelopp den här månaden? Har inget "maxbeslut". Dvs kfm ska få utmätningsbelopp 10 365:-, jag får mitt förbehållsbelopp 21 326 + det utöver det om jag får någon bonus någon månad.

Andra frågan: barnbidrag som man får 20:e varje månad; är detta något som är beräknat att man får behålla?

Någon som vet något om detta? :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp