• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fråga om delgivningsman från KFM

lili74

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
25 Juli 2018
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Jag får nog delge i snickarbyxor om jag vill, är det två bor du kanske i ett lite utsatt område eller så? Jag skulle nog dra på mig snickarbyxor om jag skulle ut i ett sånt område, mindre risk att bli överfallen kanske.

Du kan annars pröva att skicka in delgivningskvitton själv också, då kommer troligen ingen delgivningsman alls och knackar på

Jag ringde in och godkände mitt delgivningskvitto , men ändå 8 dagar senare hade det varit en delgivningsman o knackat på . Jag ringde KF o frågade vad det gällde men ingen visste. Sedan igår fick jag ett nytt delgivningskvitto som jag också ringde in direkt o godkände, då såg damen jag pratade med att det brevet redan hade gått till delgivningsman, detta trots att det inte har gått 10 dagar sedan dom skrev ut det, alltså det var daterat den 20/1, men jag fick brevet först igår. Något konstigt är det när dom skickar ut delgivningsman innan tiden ens gått ut. Kan detta bero på att det blev fördröjningsr med förelägganden i höstas tro?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 799
Mottagna reaktioner
2 650
Poäng
1 857
Tycker detsamma.
Haft besök för nån vecka sedan men då var det en ung proper kille från KFM som ringde på o mycket trevlig.
Fick du skriva på flera delgivningar då ? Funderar på att ringa något av inkasso företagen och fråga om dom kan begära verkställande , för vill gärna betala av denna skiten nu och försöka på 12 mån :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 854
Mottagna reaktioner
7 225
Poäng
4 807
Det kanske inte ser bra ut om kf:s anställda inte klär sig propert men hellre det än att de går med kläder med Kronofogden skylt på. Många som blir delgivna är oroliga över att grannen ska se att kf knackat på.
Nu vet vi ju att falska poliser knackar på hos gamlingar och rånar dem, har även läst att falska rörmokare är i omlopp.
Falska kf utsända känns lite långsökt men man kan aldrig vara säker på ngt nufortiden.

Om du tycker att det är obehagligt så kan du ringa till kf och berätta det du skrev här och fråga om det är brukligt att man går två och delger och att den ena är klädd i snickarkläder.
De kan säkert svara på det och även kolla upp vem det var som var hemma hos dig i fall ngt fel har begåtts.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Om verkställighet delger går man 2, så det är inget konstigt så.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Håller med om allt utom det sistnämnda.
Har mycket svårt att tro att man får ta med polaren när man har det jobbet.

Vid delgivning är det ingen poäng, men vid en förrättning skulle det kunna hända i ett trängt läge
 

slarvfia

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Vad jag inte kan förstå är folk som inte skickar in sitt delgivningskvitto i tid och blir förorättad av uppsynen på tjänstemännen som utför sitt arbete och att de inte når upp till din standard vad gäller val av byxor och ansiktsbehåring.

Jag tror du (och vi) kommer få leva i ovisshet om varför det var två stycken som kom till dig. Vi kommer nog heller aldrig få reda på vilken funktion den andra ovårdade mannen hade.

Är du säker på att det inte var den skäggiga killen från postkodslotteriet som kom för att lämna pengar till dig? Kanske träffades de på gatan och visade sig vara gamla lumpenpolare.

Jävlar vad bitter jag var ikväll. Sorry för det. Spenderat för många timmar i foppatofflor. Inte hunnit raka mig idag heller för den delen men snart står jag snart igen i foppatofflor och bemöter otacksamma, respektlösa och lättkränkt...

nu går jag o lägger mig
Well....ett välvårdat yttre öppnar dörrar. Respektlös? På vilket sätt? Jag förstår att en slusk tar åt sig så jag antar att jag trampade på din foppatoffleklädda tå. Otacksam? På vilket sätt? Ska jag vara tacksam för att jag får besök av två snubbar som ser ut att komma från ett IS-läger som dessutom skickar otrevliga sms med hot som direkt strider mot hans uppdrag?! Nej, fuck that. Jag må ha skulder men jag tänker inte skämmas och definitivt inte för att en kränkt lantisslusk tycker det.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 634
Mottagna reaktioner
6 209
Poäng
4 147
Well....ett välvårdat yttre öppnar dörrar. Respektlös? På vilket sätt? Jag förstår att en slusk tar åt sig så jag antar att jag trampade på din foppatoffleklädda tå. Otacksam? På vilket sätt? Ska jag vara tacksam för att jag får besök av två snubbar som ser ut att komma från ett IS-läger som dessutom skickar otrevliga sms med hot som direkt strider mot hans uppdrag?! Nej, fuck that. Jag må ha skulder men jag tänker inte skämmas och definitivt inte för att en kränkt lantisslusk tycker det.
Helt ärligt så kanske du bör jobba på din attityd det verkar vara ett större problem än skulderna.
 

slarvfia

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Kronofogden kanske ska fundera över det här med digitalisering. Varför inte tillåta folk att skriva under med bank-Id? Värdelöst.
 

slarvfia

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Helt ärligt så kanske du bör jobba på din attityd det verkar vara ett större problem än skulderna.
Jag blev påhoppad och kallad för respektlös och otacksam för att jag hade en åsikt om hur man ska representera sig själv och den myndighet man jobbar för. Nån hillbilly kände sig träffad och kallade mig för dessa saker. Och jag har attitydsproblem? Nej, jag vågar bara stå upp för mig själv, testa det nån gång ska du se att det känns bra efteråt.

Mina skulder är inget stort bekymmer för mig, jag lever gott ändå. Däremot omvärldens inställning är jävligt störande. Och likaså lantisar på höga hästar (bokstavligen probably) som raljerar om mig på ett lånforum.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp