1. Zmarta - Forumets favorit 2. Lendo - Ett bra alternativ 3. Brixo Privatlån - Ingen UC 4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande 5. Klaralån - Lån utan UC 6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande 7. Lumify - Lån utan UC 8. Kredio - Lån utan UC 9. Ferratum - Lån utan UC 10. Brixo - Lån utan UC 11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej som jag förstår det har du blivit tilldelad en viss högsta kreditgräns från början: Vad är kreditgränsen och hur bestäms den?
Kreditgräns är det högsta möjliga belopp som du kan ta ut. Denna gräns fastställs genom en kreditkontroll och utifrån din personliga kreditvärdighet samt återbetalningsförmåga. Du kan förbättra din kreditvärdighet genom att till exempel betala dina räkningar i tid.
Du kan få en högre kreditgräns först när ditt nuvarande är återbetalt och om du skött ditt lån och återbetalt i tid: Kommer jag ha möjligheten att ansöka om ett högre belopp direkt efter återbetalning?Så fort vi registrerat din betalning och du fått bekräftelse på det kan du ansöka om ett nytt lån. För mer information om hur mycket du kommer kunna ansöka om kontakta kundtjänst Jag ansöker om ett belopp men blir beviljad på ett lägre belopp istället, varför?
Förutom information som vi får fram på kreditupplysningen vi tar, gör vi även en kreditbedömning utifrån hur man skött sina betalningar hos oss. Antalet sena dagar påverkar kreditvärdigheten negativt. Sköter man betalningar i tid har man möjlighet att förbättra kreditvärdigheten för att kunna ansöka om ett högre belopp.