Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

fråga om kronofogden, kan de ta csn pengar?

jag kanske kommer hamna hos kf med en liten skuld, vi pratar kanske 35.000

jag ska åka iväg och studera ett år på csn, kronofogden kan väl inte ta från dessa pengar? jag kommer ju knappt få det att gå ihop.
50% till hyra och 50% till mat, kommer ha 200 :- om dagen att leva på.

är så trött på invandringspolitiken här i sverige, nu ger jag upp.
landet är förstört och för er som blundar tycker jag synd om.

men kan kf dra från csn pengarna om dom anser att jag kan leva på 100 :- om dagen ?

en annan fråga som någon expert kanske kan svara på.
om skulden är på 35.000, hur mycket hinner den stiga på 3-4 månader?

så jag kan jobba bort den.

Nej, fogden kan inte ta ditt CSN.

KFM M 2012:1
3 Avvikelser från normalbeloppen
Studiemedel
Studiemedel enligt studiestödslagen utgår i form av studielån och studiebidrag. Studiestöd - varmed bl.a. avses studiemedel - får inte utmätas

Hey
Jag Bokade upp mig för en EF språk resa till Malta och Tänkte ju stanna 11 månader och med rätt flow lyckas jag stanna under en längre tid ^^'
Lyfte denna tråden för att jag själv har en skuld till kronan och har en oro för min saxofon. Vill verkligen inte att de klampar in i värd familjen som jag skulle bo hos och beröva mig från mina ägodelar nu när de inte får ta inkomsten genom CSN..
Är ett kvitto som bevisar någon annan som ägare ett kryphål eller måste jag gräva ner den i ett annat hål.
Ska vidare om en månad och som det går här i Sverige är jag motiverad att gå under den exotiska jorden så jag är tacksam över all typ av visdom då jag är osäker på om de utvisar svenska emigranter eller om ett sånt maltesiskt ID kort skulle vara det som gjorde mig till medborgare, i andra fall skulle jag väl kunna ta med mig ett tält och bo under en poste restante.. Men samtidigt är Allemansrätten bunden inom den svenska gränsen och i så fall får jag ju ta det med ett jobb och en bostad med hur gör jag för att behålla min saxofon i det läget"
Pengarna rullar in men på mina villkor - dessutom så behöver världen musik :)

Pengar som råkar vara utbetalda från csn går bra att utmäta, själva utbetalningarna går däremot inte.

Så du ska studera i 11 månader språk på Malta?

Hur är det om jag har haft skuld till CSN i maj - betalar av hela den. Är i fas med mina betalningar - får jag då ändå csn igen i säg september? Frågar inte åt mig själv då utan sambon.

Hur är det om jag har haft skuld till CSN i maj - betalar av hela den. Är i fas med mina betalningar - får jag då ändå csn igen i säg september? Frågar inte åt mig själv då utan sambon.

Jag fick CSN igen när jag hade slutbetalt ett återbetalningskrav. Förutsatt att man har veckor kvar så är grundkraven att man är i fas med betalningarna samt att man läst tillräckligt många av de poäng som man fick CSN för sist.

Jag fick CSN igen när jag hade slutbetalt ett återbetalningskrav. Förutsatt att man har veckor kvar så är grundkraven att man är i fas med betalningarna samt att man läst tillräckligt många av de poäng som man fick CSN för sist.

Skitbra!
Stort tack för svaret.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp