Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga om utmätning hos sambo

Hej! Vet inte om jag är i fel tråd och skriver men sitter i ett läge då jag släppt nästan allt
Försöker betala av mindre skulder
Har ej kommit till ärende hos kf än men bör göra det snart och jag har inga tillgångar så det bör bli löneutmätning
Min fråga nu för min sambo fick veta allt för några månader sedan och han är inte mycket för att tala känslor men ikväll har han efter lååånga kvällar/helger äntligen fått ur sig att han är orolig att kf kommer o tar hans pengar
Jag har försökt förklara men jag är ingen expert att han äger sin bil o sin bostad o sin sommarstuga o sina pensionspengar o det kommer ingen åt
Vi har varit sambos i 5 år o inga gemensamma barn
Han har inte erbjudit sig att hjälpa till mer än att jag betalar lägre hyra o vi delar sen på allt
Om kf gör hembesök så kan jag inte bevisa att ex saker vi köpt är mest betalda av mig resp av honom
Är det någon som vet hur det fungerar?
Mvh Marie

Hans är hans, det som han har ägarbevis på. Sakerna i gemensam bostad måste han kunna bevisa att han köpt.

Bostadsrätten och fritidshuset kommer inte utmätas. Inte heller hans pensionsmedel

Då har jag förstått rätt men om det blir hembesök så har jag läst att det inte spelar roll att han ex har köpt något utan att det anses som gemensam ägodel, ex hans vinsamling
inte för att den är speciellt stor eller dyrbar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp