Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frågor angående löneutmätning.

Jag kommer strax få löneutmätning. Jag har lämnat in alla mina uppgifter om inkomster och utgifter. När jag räknar så ser det ut som att de inte kommer kunna dra nånting från min lön alls pga hyra och resekostnader. Vad händer då?

Jag kommer strax få löneutmätning. Jag har lämnat in alla mina uppgifter om inkomster och utgifter. När jag räknar så ser det ut som att de inte kommer kunna dra nånting från min lön alls pga hyra och resekostnader. Vad händer då?
Då drar dem inget.

Det händer ju inte så mkt, det utmäts inget från lönen om fallet är sådant.

Beroende på din situation så kanske skuldsanering är ett alternativ. Men det är många parametrar som ska uppfyllas för det.
Annars är det ett alternativ att annat av värde utmäts. T,ex fastigheter och fordon eller andra värdesaker.

Precis som @Lock skriver så krävs isf andra åtgärder, tex utmätning av egendom eller eventuellt skuldsanering om förutsättningarna är innanför ramarna.

Stora skulder?
Jag har inga tillgångar över huvud taget.

Det är skulder på 700000kr vilket var resultatet av en separation. Så det är inga skulder som är uppkomna pga slarv eller missbruk.

Jag har ett stabilt arbete, men har lång pendling som bara går med bil och två små barn varannan vecka. Därav anledningen till att det inte kommer kunna dras nånting från min lön.

Beroende på din situation så kanske skuldsanering är ett alternativ. Men det är många parametrar som ska uppfyllas för det.
Annars är det ett alternativ att annat av värde utmäts. T,ex fastigheter och fordon eller andra värdesaker.
Jag har inga tillgångar över huvud taget.

Det är skulder på 700000kr vilket var resultatet av en separation. Så det är inga skulder som är uppkomna pga slarv eller missbruk.

Jag har ett stabilt arbete, men har lång pendling som bara går med bil och två små barn varannan vecka. Därav anledningen till att det inte kommer kunna dras nånting från min lön.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp