Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frågor från handläggare för skuldsanering?

Nu är jag mest bara nyfiken.
Min handläggare som handlägger min skuldsanering har sökt mig och jag ska ringa upp så tidigt jag kan i morgon!
MEN är nyfiken på vilka frågor dom brukar ställa? Någon som vill dela med sig?

Självklart ska jag svara helt ärligt på alla frågor, men är så himla dålig på att prata i telefon, orolig att jag inte får fram allt som jag vill :( varför tar dom inte detta i samband med ett hembesök så kan de verkligen se hur man har det... Börjar få ont i magen över samtalet jag har i morgon :(

"varför tar dom inte detta i samband med ett hembesök så kan de verkligen se hur man har det..."

För att skuldsaneringshandläggarna gör inte några hembesök. Dom finns väl på 6-7 orter i landet. Tror det nordligaste teamet sitter i Östersund eller Örnsköldsvik, dom skulle ha förbaskat långt att åka till någon i Pajala för att ha ett samtal på 20-30 minuter. Och extra surt om personen glömt det hela och inte är hemma.

Det är dock möjligt att folk från skuldsaneringen är med verkställigheten ut, men då är det antingen för att man bara vill se och lära, eller att man är med som sk förrättningsvittne. Även dom som svarar i telefon på kundservice och sitter med betalningsförelägganden, jurister och säkert någon annan yrkesgrupp jag inte kommer på just nu kan följa med av de 2 anledningarna. Jag har bara hört talas om att det löst på det viset på vissa ställen i landet, antar det är om man ska ut på många ställen och man helt enkelt inte har 2 inspektörer att avdela till varje ställe. Gissar att det är sällsynt.

Du behöver inte vara orolig för detta samtal. Det handlar mer om kolla av uppgifter och så. Kan ju varit nått som ändrats sen ansökan tex. Så var det för oss. Vi hade hus o två bilar vid ansökan men vid första kontakten så hade vi sålt både hus o ena bilen. Visst var det lite nervöst första samtalet vi hade hade med handläggaren på Skusan men dom är inte farliga. Efter det så skötte vi flera av "samtalen" via mejl.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp