- Meddelanden
- 46
- Mottagna reaktioner
- 21
- Poäng
- 92
man vet aldrig vad dom vill, men risk finns att du blir spärrad. Så öppna konto i nån annan bank och ta bankid där! och avsluta bankid hos swedbank, då kan dom inte spärra ditt bankid i allafall!
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Både och! Kundkännedomfrågor skickas ut med jämna mellanrum (inte varje år), men det kan även skickas ut frågor kring specifika transaktioner om det finns misstankar om t ex penningtvätt.Hej, vill banken ha svar på kundkännedomfrågor när dem misstänker något eller är det något dem skickar ut till alla varje år?
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 470
- Mottagna reaktioner
- 1 735
- Poäng
- 1 207
Nej... Kundkännedom är något dem måste fråga om enligt lag. Svarar du inte så finns en risk att du blir avslutad..man vet aldrig vad dom vill, men risk finns att du blir spärrad. Så öppna konto i nån annan bank och ta bankid där! och avsluta bankid hos swedbank, då kan dom inte spärra ditt bankid i allafall!
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 470
- Mottagna reaktioner
- 1 735
- Poäng
- 1 207
Frågor kring specifika transaktioner brukar väl inte kallas kundkännedom?Både och! Kundkännedomfrågor skickas ut med jämna mellanrum (inte varje år), men det kan även skickas ut frågor kring specifika transaktioner om det finns misstankar om t ex penningtvätt.
Kundekännedom är något jag har fått återkommande från min bank, senaste är det bara "stämmer detta fortfarande".
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Rätt! Det andra är frågor kring specifika transaktioner.Frågor kring specifika transaktioner brukar väl inte kallas kundkännedom?
Kundekännedom är något jag har fått återkommande från min bank, senaste är det bara "stämmer detta fortfarande".
- Meddelanden
- 640
- Mottagna reaktioner
- 251
- Poäng
- 447
Vad är du orolig för? Är väl bara svara på frågorna?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Vad är du orolig för? Är väl bara svara på frågorna?
Det hjälper inte alltid.
- Meddelanden
- 99
- Mottagna reaktioner
- 22
- Poäng
- 102
Vad äre för transaktioner? Skulle gissa att de är utlandsbetalningar från spel?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.