Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frågor Löneutmätning, hur snabbt?

Hej!

Fick förslag om skuldsanering "betalplan" för ett par veckor sen och väntar nu på slutgiltigt svar.

Om saneringen nekas, hur snabbt hoppar löneutmätning igång igen? Vore trist o bli utmätt i december när den annars skulle varit betalfri

Om någon borgenär har invändning, fortsätter saneringen som vanligt under tiden KFMs jurist handlägger saken?

Om du får avslag så måste först tre veckor gå igen för att avslaget ska få laga kraft. Sen så behöver nog utmätning verkställas igen. (Tror jag iaf)

Alright. Om man överklagar avslaget då, fortsätter saneringen under tiden?

För mig tog det ca 2.5 månader från att jag godkände betalplanen tills jag hade beslut i Kivra.

Detta steg tar rätt länge med tanke på att borgenärerna är än segare än Gäldenärerna att skriva under delgivning. Vissa väntar ut hela tiden utan att skriva under varken delgivning, delgivningspåmminelse eller särskild delgivning innan dom automatiskt räknas som delgivna. Sen efter det tar det ett par veckor innan beslutet landar i Kivra. Om ingen motsatt sig betalplanen (vilket man får reda på) så kan jag inte tänka mig att beskedet kommer som nekat. Då ska oftast en del ny information framkommit som du inte tagit med i ansökan. Har man fått inledande får man oftast godkänt beslut också.

Hej!

Fick förslag om skuldsanering "betalplan" för ett par veckor sen och väntar nu på slutgiltigt svar.

Om saneringen nekas, hur snabbt hoppar löneutmätning igång igen? Vore trist o bli utmätt i december när den annars skulle varit betalfri

Om någon borgenär har invändning, fortsätter saneringen som vanligt under tiden KFMs jurist handlägger saken?

1 efter laga kraft
2 ja det fortsätter

Alright. Om man överklagar avslaget då, fortsätter saneringen under tiden?

Det är jag inte riktigt säker på, men det går inte verkställa något under tiden i alla fall

Tackar för svar! Hade ett annat samtal med handläggaren i onsdags, och då nämnde han att ingen invänt än så länge. Så håller tummarna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp