Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Frågor om skuldsanering

Jag känner att jag inte orkar kämpa mer med mina skulder. Jag vill ha ett slut på allt. Har dragit mig för att söka skuldsanering under flera år pga att jag äger ett hus. Inget jättehögt värderat hus men är så klart orolig att mista det. Jag vill veta mer om skuldsanering och om jag har någon chans att få det. Vart vänder man sig om man vill prata med någon, är det till Kronofogden? Ser att dom öppnar klockan 11. Är det bara att gå dit och prata med någon?

Hej,

Skulle råda dig först och främst prata med skuldrådgivare i din kommun.

Har tänkt på det men hjälper dom inte bara till för att gå igenom ens ekonomi och så och även fylla i en ansökan om man vill ha hjälp.

Jo men precis , börja där boka en tid och så kan du gå igenom din ekonomi med en kunnig person.

Gjorde samma sak för 2 månader sedan och nu har jag inledande skuldsanering.

Kan vara skönt släppa allt och inte tänka på det

Vad är huset värt, hur mycket lån finns på huset och hur många delägare finns i huset?

Svårt att säga exakt värde men ungefär 1,250 000 kr. Lån på huset 545 000 kr. Jag är ensam ägare.

Vill du ha ett sakligt svar eller vill du ha ett styrkekramande svar som egentligen inte säger något?

Och fick du något bra svar vid ditt besök?

Ett sakligt svar. Jag kontaktade dom via telefon istället. Det svar jag fick var att deras riktlinjer är att det inte får finnas ett större övervärde än 200 000 kr efter huslån, vinstskatt och utgifter för flytt. Men att det finns fler faktorer de väger in.

Så är det, och utan att veta vad du köpte det för så antar jag att du får betydligt mer än 200k över vid en försäljning.
Det skulle vara en ganska god kandidat för utmätning också..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp