- Meddelanden
- 4 565
- Mottagna reaktioner
- 4 558
- Poäng
- 2 947
Märkligt att inte beslut har kommit än, borde ju komma denna vecka. Jag tror det var @Lock som också fick vänta ovanligt länge på sitt beslut.17 januari hade jag samtal. Inte fått veta något än :/ vissa får veta direkt ju
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
Haha vem vet har en kvinna iaf 😛 hur länge fick du vänta ???Undrar om vi har samma handläggare![]()
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
Nej då såklartTa inga namn här är ni snälla.
tänkte inte det hellerV.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 470
- Mottagna reaktioner
- 1 735
- Poäng
- 1 207
Hade jag ingen tanke påTa inga namn här är ni snälla.

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 470
- Mottagna reaktioner
- 1 735
- Poäng
- 1 207
nära på 2v tror jag. Men dem bad om kompletteringar via brev (kivra) och epost under den tiden med.Haha vem vet har en kvinna iaf 😛 hur länge fick du vänta ???
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
En fråga.
Jag betalade fel summa, betalade för mycket ett par hundralappar. Vad händer nu? Får man tillbaka det som man betalade över eller hålls det till nästa månad eller hur funkar det?
Jag betalade fel summa, betalade för mycket ett par hundralappar. Vad händer nu? Får man tillbaka det som man betalade över eller hålls det till nästa månad eller hur funkar det?
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
Okej , har inte fått något sådant. Nåväl jag får kanske mejla och fråga annarsnära på 2v tror jag. Men dem bad om kompletteringar via brev (kivra) och epost under den tiden med.
- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Hej vet inte om det är rätt forum men jag skulle bara säga det att jag fick samtalet nu på morgonen, men jag blev lite chockad eftersom de är på 5 juli enligt deras hemsida och jag skickade in den 15 juli .
Gäller skuldsanering
Gäller skuldsanering
- Meddelanden
- 346
- Mottagna reaktioner
- 315
- Poäng
- 467
Var samma för mig. Dom ringde typ 2 veckor innan det var ”dags”Hej vet inte om det är rätt forum men jag skulle bara säga det att jag fick samtalet nu på morgonen, men jag blev lite chockad eftersom de är på 5 juli enligt deras hemsida och jag skickade in den 15 juli .
Gäller skuldsanering
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
Dom ringde mig innan medHej vet inte om det är rätt forum men jag skulle bara säga det att jag fick samtalet nu på morgonen, men jag blev lite chockad eftersom de är på 5 juli enligt deras hemsida och jag skickade in den 15 juli .
Gäller skuldsanering
- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Vad fick du för känsla efter samtalet??Var samma för mig. Dom ringde typ 2 veckor innan det var ”dags”
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
Jag vet inte haha, jag svarade på det som frågades . Men märklig känsla hade jag . Själv dåVad fick du för känsla efter samtalet??
- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Känslan jag fick är att det blir ett avslag tyvärr vet inte varför men fick den känslanJag vet inte haha, jag svarade på det som frågades . Men märklig känsla hade jag . Själv då
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
Lite så jag med. Tyvärr väntar jag ännu på besked. Hade samtal 17 januariKänslan jag fick är att det blir ett avslag tyvärr vet inte varför men fick den känslan
så därför är känslan så att det blir avslag. Snart 2 veckor har det gått- Blev medlem
- 21 maj 2020
- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Jag tror du kommer få för jag fick mitt beslut nu avslagLite så jag med. Tyvärr väntar jag ännu på besked. Hade samtal 17 januariså därför är känslan så att det blir avslag. Snart 2 veckor har det gått
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
Kom det på kivra nyss ?Jag tror du kommer få för jag fick mitt beslut nu avslag
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
Beklagar.Jag tror du kommer få för jag fick mitt beslut nu avslag

- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Tackar det kom på KivraBeklagar.![]()
- Meddelanden
- 552
- Mottagna reaktioner
- 505
- Poäng
- 567
attans !! Tråkigt för dej men sök igen nu ! Hur motiverande som beslutet ?Jag tror du kommer få för jag fick mitt beslut nu avslag
- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Nya skulder i närtid tyvärrattans !! Tråkigt för dej men sök igen nu ! Hur motiverande som beslutet ?
Senaste lånet jag tog var 2021 och dessa nya skulder som kommer att komma är en personalbil som jag försökt att bli av med samma bil som satte käppar i hjulet förra gången jag sökte skuldsanering, och nu när jag lyckades bli av med den så kommer jag behöva betala ca 70 tusen som kommer att dras på min lön via arbetsgivaren.
Så denna nya skuld som kommer hindrar mig, men jag kommer att överklaga och skicka ny ansökan eftersom det är så lång process
- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Jag vet inte de säger bara nya skulderSegt !! Så dom bedömer det som att du tagit ett billån alltså .. om jag förstår dej rätt ?
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
2021 är ju ändå 4 års sen, folk har väl fått med 1-2 års gamla skulder. Så konstigt vad olika de ärJag vet inte de säger bara nya skulder
- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
De menade att det det kommer en skuld pga personalbrist som avslutades i förtid och det kommer en straffavgift på ca 70 tusen, och det räknar dom som en ny skuld.2021 är ju ändå 4 års sen, folk har väl fått med 1-2 års gamla skulder. Så konstigt vad olika de är
Lite komiskt att föra gången jag sökte skuldsanering så fick jag avslag pga att jag hade denna bil och nu är den borta men då får jag avslag pga nya skulder i närtid.
Så jag kunde lika gärna haft kvar bilen och sluppit straffavgiften
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
Okej , tråkigt. Men ge inte upp sök igen om ett tagDe menade att det det kommer en skuld pga personalbrist som avslutades i förtid och det kommer en straffavgift på ca 70 tusen, och det räknar dom som en ny skuld.
Lite komiskt att föra gången jag sökte skuldsanering så fick jag avslag pga att jag hade denna bil och nu är den borta men då får jag avslag pga nya skulder i närtid.
Så jag kunde lika gärna haft kvar bilen och sluppit straffavgiften
- Meddelanden
- 4 565
- Mottagna reaktioner
- 4 558
- Poäng
- 2 947
Fortfarande inget?17 januari hade jag samtal. Inte fått veta något än :/ vissa får veta direkt ju
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
NejFortfarande inget?
fattar inte- Blev medlem
- 15 maj 2016
- Meddelanden
- 4 565
- Mottagna reaktioner
- 4 558
- Poäng
- 2 947
Otroligt segt - Nästan så att jag hade kontaktat handläggaren och fråga om det finns någon uppdatering i ärendetNejfattar inte
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
Jag mejlade i förmiddags men inget svar testade även att ringa men då va handläggaren upptagen i samtal ,får se om jag får svar på måndag, annars ringer jag.Otroligt segt - Nästan så att jag hade kontaktat handläggaren och fråga om det finns någon uppdatering i ärendet
Jag läste ngnstans i ngn tidning...att skuldsanering var tufft att leva med! Hur tänker man då kring löneutmätning, var är skillnaden?
Jag menar med skuldsanering vet man när det är slut! 2 betalfria månader.
Med löneutmätning tar det lång tid Kanske väldigt lång tid.
Båda är svåra att leva med.
Hur tänker ni andra? Och skuldsanering får ju inte alltid alla? Pga olika omständigheter.
Vilket är tuffast eg.?
Hur tänker ni andra? Och skuldsanering får ju inte alltid alla? Pga olika omständigheter.
Vilket är tuffast eg.?
- Meddelanden
- 552
- Mottagna reaktioner
- 505
- Poäng
- 567
På’t igen ba !! Skriv ett ordentligt personligt brev. Kontakta skuldrådgivare och be om hjälp ! Kom igen!!Okej , tråkigt. Men ge inte upp sök igen om ett tag
- Meddelanden
- 633
- Mottagna reaktioner
- 514
- Poäng
- 567
Intressant att höra kanske av dom som har levt med löneutmätning och sen med skuldsanering.Jag läste ngnstans i ngn tidning...att skuldsanering var tufft att leva med! Hur tänker man då kring löneutmätning, var är skillnaden?
Vilket är tuffast eg.?
Att få 2 betalningsfria månader är faktiskt mycket positivt och spontant tror själv att leva med skuldsanering är bättre alternativ då man vet slutdatum.
- Meddelanden
- 346
- Mottagna reaktioner
- 315
- Poäng
- 467
Haft löneutmätning ca 2,5 år. Tyckte ändå att det var helt ok. Kunnat spara undan lite också.Jag läste ngnstans i ngn tidning...att skuldsanering var tufft att leva med! Hur tänker man då kring löneutmätning, var är skillnaden?
Vilket är tuffast eg.?
Har nu skuldsanering och betalar ca 400kr mindre. Sen de fria månaderna och vetskapen om att det har ett slut är ju en stor lättnad. Så tacksam för denna möjligheten.
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
En fråga den summan man får vid inledande att betala . Kommer det va samma sen ? Vet att det är lite intyg för mediciner och så jag få av min handläggare och ge till läkaren. Medicin som inte ingår i högkostnadsskyddet t ex
- Meddelanden
- 2 508
- Mottagna reaktioner
- 1 656
- Poäng
- 1 177
Nej inte nödvändigtvis. Kan bli mer o kan bli mindre.En fråga den summan man får vid inledande att betala . Kommer det va samma sen ? Vet att det är lite intyg för mediciner och så jag få av min handläggare och ge till läkaren. Medicin som inte ingår i högkostnadsskyddet t ex
- Meddelanden
- 4 565
- Mottagna reaktioner
- 4 558
- Poäng
- 2 947
Äntligen, stort grattis!!Fick inledandebara väntan till nästa steg nu då
Den summan är ungefär - det kan bli samma, men kan också ändras lite baserat på såna saker som att medicin ska ingå. Även om du får höjd hyra exempelvis fram till beslut så ta det med handläggaren så kan det ändras väldigt enkelt så länge man har handläggare utan att behöva ompröva.En fråga den summan man får vid inledande att betala . Kommer det va samma sen ? Vet att det är lite intyg för mediciner och så jag få av min handläggare och ge till läkaren. Medicin som inte ingår i högkostnadsskyddet t ex
Om du fick inledande idag så är Februari betalfritt. Då står det i inledande beslutet "Du ska göra din första betalning senast den sista vardagen i Mars 2025."
Det gäller endast första månaden på skuldsaneringen, annars är det Juni och December som alltid är betalfria.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.