Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Från brev till löneutmätning?

Fick idag brev om att jag ska skicka in information om inkomst med mera.

har lite frågor:

1: Har deadline att skicka in 20:e aug. Det är en torsdag.
Säg att jag skickar in all info torsdag efter lunch. Då kanske de hanterar den på fredag?
hinner de skicka till min löneavdelning så de hinner justera innan löneutbetalning i aug?
20:e är en torsdag, fredag 21:e.
Tisdag är 25:e och lön kommer.
Frågan är alltså, tror ni jag får en lön till eller får jag löneutmätning i augusti?

2: jag har en bra lön men mycket skulder. Vi får ibland bonus, beroende på många olika faktorer.
Som mest kan vi få 100 000kr i bonus per år fördelat på 4 kvartal och en årsbonus. Alltså 20 000kr per kvartal och 20 000 extra om årsbonusen slår in.
Dock högst osannolikt med full bonus varje gång och ej garanterat att få bonus men vi snittar nog mellan 5-10 000kr per kvartal men som sagt kan lika gärna få 0kr.
Hur gör man med det när man anger inkomst?

Fick idag brev om att jag ska skicka in information om inkomst med mera.

har lite frågor:

1: Har deadline att skicka in 20:e aug. Det är en torsdag.
Säg att jag skickar in all info torsdag efter lunch. Då kanske de hanterar den på fredag?
hinner de skicka till min löneavdelning så de hinner justera innan löneutbetalning i aug?
20:e är en torsdag, fredag 21:e.
Tisdag är 25:e och lön kommer.
Frågan är alltså, tror ni jag får en lön till eller får jag löneutmätning i augusti?

2: jag har en bra lön men mycket skulder. Vi får ibland bonus, beroende på många olika faktorer.
Som mest kan vi få 100 000kr i bonus per år fördelat på 4 kvartal och en årsbonus. Alltså 20 000kr per kvartal och 20 000 extra om årsbonusen slår in.
Dock högst osannolikt med full bonus varje gång och ej garanterat att få bonus men vi snittar nog mellan 5-10 000kr per kvartal men som sagt kan lika gärna få 0kr.
Hur gör man med det när man anger inkomst?
Svar på fråga 1- tror med stor sannolikhet att du kommer få behålla lönen för augusti om de redan kommer ha kört ut lönerna

Fråga 2- vore bäst att skriva din vanliga månadslön sen resten beror på om du får Max beslut alltså att dom drar allt utöver de du får behålla eller att de bestämmer ett belopp som de bestämmer och resten får du behålla

Gällande fråga 2: Om du har ambitionen att framledes ansöka om skuldsanering, skulle jag rekommendera dig att använda bonusen till att betala på dina skulder. Det förbättrar dina möjligheter till en eventuell skuldsanering. Det förutsätter ju förstås att du inte får ett maxbeslut gällande löneutmätning.

Gällande fråga 2: Om du har ambitionen att framledes ansöka om skuldsanering, skulle jag rekommendera dig att använda bonusen till att betala på dina skulder. Det förbättrar dina möjligheter till en eventuell skuldsanering. Det förutsätter ju förstås att du inte får ett maxbeslut gällande löneutmätning.
Tror jag får maxbeslut. Kommer ha ca 1.6 milj när allt nått kronofogden med årslön utan bonus på drygt 550’.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp