• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Från ett mentalt vrak med skyhöga skulder till skuldsanering.

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 869
Mottagna reaktioner
1 865
Poäng
1 277
Hej,
Ansökte om skuldsanering i mars, fick svar i augusti att de blev avslag. Skulder från sk överkonsumtion, som kanske inte helt stämmer då allt kom från en dålig separation där jag blivit sol och vårad. Så snabbflytt, dyr hyra etc.....
När kan man göra ny ansöka på skuldsanering? Idagsläget har jag utmätning på lönen så de drar ca 13000kr/månad från mig. Vad gäller? Och vad göra? Känner mig vilsen hur jag ska agera. Bor i storstad, ensam utan barn. Tacksam för all info.
Det handlar om orsaken till att du fick avslag. Om du inte uppfyller insolvens kriteriet blir det ju inte bättre med en ny ansökan. Handlade det om något annat får du ju förändra det och sedan söka igen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Det handlar om orsaken till att du fick avslag. Om du inte uppfyller insolvens kriteriet blir det ju inte bättre med en ny ansökan. Handlade det om något annat får du ju förändra det och sedan söka igen.
Hört här att eftersom ansökan tar sån tid så kan man söka direkt igen.
Med dom förutsättningar som beskrivs ovan o orsaken till skuldsättningen borde inte ge direkt avslag.
Månaderna går ju och mycket hinner hända skulle rekommendera att slänga in en ny ansökan direkt.
Beror ju också tyvärr på handläggare :(
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Hej,
Ansökte om skuldsanering i mars, fick svar i augusti att de blev avslag. Skulder från sk överkonsumtion, som kanske inte helt stämmer då allt kom från en dålig separation där jag blivit sol och vårad. Så snabbflytt, dyr hyra etc.....
När kan man göra ny ansöka på skuldsanering? Idagsläget har jag utmätning på lönen så de drar ca 13000kr/månad från mig. Vad gäller? Och vad göra? Känner mig vilsen hur jag ska agera. Bor i storstad, ensam utan barn. Tacksam för all info.
Gör ny ansökan direkt.
Kan ju bli svar nästa år.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp