Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Framtidsutsikter för att låna 2021 pga covid-19

Hej,

Jag har förhållandevis stora lånebehov i juni 2021 och tänkte kolla om någon skulle vilja spekulera kring huruvida frikostigheten med att låna större belopp kommer vara åter om c.a ett år eller om det rådande läget kommer förändra möjligheterna att låna permanent i framtiden.

En hyfsad inkomst och bra kreditbetyg har i regel genererat många bud hos exempelvis låneförmedlare och vågar man spekulera kring hur just sommaren 2021 kommer se ut på den fronten?

Tacksam för feedback

Jag tror inte att det påverkas det minsta.

Tror som Terry säger, tror det blir lättare än någonsin att låna snart

vad menar du? Kan du utveckla?
Finns absolut inget vetenskapligt belägg för det jag kommer att skriva nu utan är endast mina ytterst personliga åsikter:!bankerna mår inte bra just nu, firmor konkar, folk får inte jobba och får därför svårt att betala etc. På andra sidan vågskålen sitter folk nu hemma och spelar mer än någonsin, nätshoppar etc. Vore jag bank skulle jag därför kasta pengar efter folk till en halvohygglig ränta så det skapligt skulle täcka upp för mina förluster...

Finns absolut inget vetenskapligt belägg för det jag kommer att skriva nu utan är endast mina ytterst personliga åsikter:!bankerna mår inte bra just nu, firmor konkar, folk får inte jobba och får därför svårt att betala etc. På andra sidan vågskålen sitter folk nu hemma och spelar mer än någonsin, nätshoppar etc. Vore jag bank skulle jag därför kasta pengar efter folk till en halvohygglig ränta så det skapligt skulle täcka upp för mina förluster...

Är vettigt. Tack

Att svenskarna är ett av de mest överbelånade folken har belysts igen nu när en eventuell finanskris stundar. Nånstan runt 45% av BNP ligger belåningen på. Viruset i sig lär inte påverka lånebranschen, men i svallvågorna som följer om ekonomin kraschar lär de mindre låneinstituten gå omkull eftersom staten då bara hjälper storbankerna.

I övrigt ligger det rätt högt på många politikers agenda att stoppa eller kraftigt minska konsumentlånen. Däremot skulle jag inte säga att 2021 nödvändigtvis är året då det blir verklighet.

Även om det Kronofogden skriver låter vettigt tror jag precis tvärtom. Det är nu om någon gång folk kommer att överbelåna sig och då tänker jag främst på de som blir utan jobb nu med krisen. Folk vågar inte riktigt sälja bostäderna nu vilket gör att bankerna måste få få in extra på annat håll , bra då att låna ut så mycket man kan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp