Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fullmakt att sköta sambons Inkassoärenden?

Hej,
Jag kan detta med lån,bank och dylikt bra mycket bättre än min sambo då jag har lärt mig den hårda vägen,
Men Sverige är Sverige, hon vill inte prata med dessa inkassobolag och kreditinstitut då hon skäms (jag som tagit många av dom i hennes namn, med hennes tillåtelse givetvis).

Nu när jag ska ringa och förhandla om avbetalningsplaner, hur ska en fullmakt se ut för att jag ska få föra hennes talan?
Vad vill bolaget se/höra för att godkänna att jag talar i hennes namn?

Behöver inte vara komplicerat alls

Fullmakt.

Jag gunbritt jonsson 440303xxxx ger till terry fullmakt att hantera mina ärenden hos (inkassobolagets namn).

Fullmakten gäller så länge ärenden finns hos (inkassobolagets namn) dock längst till och med (datum kanske 5 år fram i tiden)

Vansbro den 30 januari 2018

Gunsan

----

Ett bortre datum är bra i fall ni går i sär nångång och gunsan hittar någon ny, så kan det vara snyggt om inte bittra ex-terry håller på och krånglar och säger upp betalplaner eller ändrar beloppen :)

När jag hjälpte min sambo behövdes ingen fullmakt. Jag sa att jag funderade på att hjälpa henne bli skuldfri och att jag kunde tänka mig att betala x kr i månaden. Det var dock ganska gamla skulder så det gick kanske lättare därför.

Angående fullmakt så behöver de normalt sett inte vidimeras, men en del kan nog kräva det ändå.

Ringde Resurs först idag. Direkt ska krånglet börja...Dom vill ha det skriftligt per post.
Jiises.

Ringde Resurs först idag. Direkt ska krånglet börja...Dom vill ha det skriftligt per post.
Jiises.

Det kravet är inte jättekonstigt ändå. Räkna med att alla vill ha så och skriv ihop ett gäng fullmakter och skicka ut

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp