• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Fundering vid låneansökan

Henke054

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
285
Mottagna reaktioner
63
Poäng
207
Tänkte ansöka om samlingslån vis min "bankman" på swedbank där jag är premiumkund och varit kund hela livet vilket gör att jag tror chanserna är bäst. MEN om jag blir nekad och kontaktar ex remember samma dag, kan de använda samma uc eller behöver de ta en ny?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Det blir ny uc är det korta och korrekta svaret
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 067
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Tänkte ansöka om samlingslån vis min "bankman" på swedbank där jag är premiumkund och varit kund hela livet vilket gör att jag tror chanserna är bäst. MEN om jag blir nekad och kontaktar ex remember samma dag, kan de använda samma uc eller behöver de ta en ny?
De kan ev göra en bedömning med den uc som banken tagit men det blir bara preliminärt besked, vid en ansökan så blir det en ny uc.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Skulle rekommendera att inte låta din bankman ta en UC hur som helst. Istället kan du ge hen en UC som du tar ut ur minuc. De kommer då att ha tillräcklig information för att göra en bedömning. När bedömningen pekar mot beviljat lån kan de ju ta en UC som bekräftar din ekonomi.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp