Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gällande skatteåterbäring i dödsbo

När konton är avslutade och det blir skatteåterbäring till ett dödsbo med flera dödsbodelägare.Då ska alla dödsbodelägare skriva under på plats för utbetalning på bank.Om då den som har avin vill att den andra skriver under och skickar till den ene för att själv ta hela återbäringen så är detta inte okej eftersom det ska fördelas lika.När det dessutom skickas hot mot en om man inte gör som den vill så är väl det ett brott?Går det få avin spärrad så den andra inte kan få det utbetalt alls pga hoten?Nån som vet vad man kan göra när det blir så här?Kontakta skatteverket och polisen..ja absolut men ska man även kontakta banken för säkerhets skull?Går det få skatteverket att dela beloppet på två avier?Det borde egentligen vara så när det är flera dödsbodelägare som inte kan ha kontakt.Nån som kan detta? Det är garanterat fler som hamnar i såna situationer.

Har blivit tillsagd att skriva under utbetalningsavi på skatteåterbäring och att jag sen ska skicka det till hen så hen kan lösa ut det men för att lösa ut det krävs att man är fysiskt närvarande alt har lämnat fullmakt vilket jag ej gjort.Jag blev sedan hotad att om jag inte gör som hen vill skulle hen skicka in kompletteringar på nåt som inte ens existerar.Allt för att skrämmas.Jag vägrar nu att skriva under avin pga dessa hot.Hur ska man då gå vidare?

När jag arbetade på bank så krävde vi att alla dödsbodelägare var på plats tillsammans om de inte var så att de hade en fullmakt med sig.
Hade ni någon bodelningsman eller någon firma som upprättade bpt så hade jag kontaktat denne. De brukar, med hjälp av fullmakten de fått i det tidigare uppdraget, kunna lösa ut den och på plats på banken fördela lika mellan db delägarna.

Varit med om detta, fyra vuxna lyckades inte samordna oss.

Hade bekostat ett restaurangbesök på sin höjd, tre av fyra hade det för bra för engagemang och den fjärde saknade motivation.

Radbrytning är snyggt.

Varit med om detta, fyra vuxna lyckades inte samordna oss.

Hade bekostat ett restaurangbesök på sin höjd, tre av fyra hade det för bra för engagemang och den fjärde saknade motivation.

Radbrytning är snyggt.
Hur löste ni det till slut?

När jag arbetade på bank så krävde vi att alla dödsbodelägare var på plats tillsammans om de inte var så att de hade en fullmakt med sig.
Hade ni någon bodelningsman eller någon firma som upprättade bpt så hade jag kontaktat denne. De brukar, med hjälp av fullmakten de fått i det tidigare uppdraget, kunna lösa ut den och på plats på banken fördela lika mellan db delägarna.
Tack för tipset.Ska kontakta den firman och se vad de säger.Vad kan man göra om de inget kan göra?

Tack för tipset.Ska kontakta den firman och se vad de säger.Vad kan man göra om de inget kan göra?
Det värsta som händer är att pengarna skickas tillbaka till SKV och så skickas det ut en ny avi igen. Det är ett jäkla meck.

Det värsta som händer är att pengarna skickas tillbaka till SKV och så skickas det ut en ny avi igen. Det är ett jäkla meck.
Varför kan inte SKV dela på avin så det blir varsin när de vet att det är mer än en dödsbodelägare?

Varför kan inte SKV dela på avin så det blir varsin när de vet att det är mer än en dödsbodelägare?
Skatteverket jobbar inte så. Det får man själv lösa som dödsbodelägare. Du kan ju prova att höra av dig till dem och kolla om ni alla kan skicka bevis på era konton och att dem betalar ut.
Dock så är det dödsboet som får återbetalningen och bouppteckningsmannen bör kunna lösa detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp