Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gå ifrån löneutmätning till skuldsanering

Hur har det varit för er som fått inledande skuldsanering innan löneutbetalning samma månad?

Fick inledande denna vecka, fått brev om upphävd löneutmätning för 2 dagar sedan. Men på lönespecifikationen som jag fått idag så har löneutmätningen dragits ändå.

Ganska vanligt. Kommer återbetalas från kfm inom någon vecka från att man fått in pengarna

Ganska vanligt. Kommer återbetalas från kfm inom någon vecka från att man fått in pengarna

Tack! Mailade lönekontoret men troligtvis är det väl försent för dem att göra någon ändring kan jag tänka mig. Men värt ett försök.

Vore ju fantastiskt att kunna fylla några hål och lägga undan denna månad plus december till buffert.

Frågan är ju bara om skuldsaneringen inte går igenom om 4 månader efter inledande och jag har sparat en buffert på kontot. Då drar ju löneutmätningen igång igen, vilket innebär att de mäter ut pengarna på kontot?
Kanske får bli en buffert i madrassen isåfall..

Känner mig rätt så opåläst och okunnig just nu. Allt blir som på 'nytt' igen..
Skiljer sig ju lite ifrån en löneutmätning och skuldsanering.

Hur har det varit för er som fått inledande skuldsanering innan löneutbetalning samma månad?

Fick inledande denna vecka, fått brev om upphävd löneutmätning för 2 dagar sedan. Men på lönespecifikationen som jag fått idag så har löneutmätningen dragits ändå.
Återbetalas. -:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp