• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Gömd och bortglömd

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Hej på er! Hoppas ni har sol o vår. Idag regnar det här, lite trist!
Hur gör ni? Jag har spärrat mig från alla långivare och krediter nu. Avregistrerade mig från mejlreklam, smsreklam.
Men ändå kommer det en massa mejl o sms. Trots de har bekräftat att jag är spärrad och borttagen från utskick! Easycredit och Credigo har skickat en massa ändå. Tog bort mig igen. Idag kom det ett mejl med en länk "ansök här". När ska de förstå och sluta skicka sån reklam. Nu har jag inga sms lån kvar eller avbetalningsplaner hos några inkasso. Otroligt skönt, bara resten kvar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Jadu, det ända är nog att byta både nummer och skaffa ny mejl tyvärr, för har man en gång registrerat sig nånstans hittar dom alltid ett nytt sätt att kontakta en.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Kanske får göra det. Det är ju jobbigt och få när man vill bryta ett mönster!
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Hej på er! Hoppas ni har sol o vår. Idag regnar det här, lite trist!
Hur gör ni? Jag har spärrat mig från alla långivare och krediter nu. Avregistrerade mig från mejlreklam, smsreklam.
Men ändå kommer det en massa mejl o sms. Trots de har bekräftat att jag är spärrad och borttagen från utskick! Easycredit och Credigo har skickat en massa ändå. Tog bort mig igen. Idag kom det ett mejl med en länk "ansök här". När ska de förstå och sluta skicka sån reklam. Nu har jag inga sms lån kvar eller avbetalningsplaner hos några inkasso. Otroligt skönt, bara resten kvar.
Går det inte att markera dem som spam? Så slipper du dem.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Jag fick mejl från FI nu, de berättade att de skulle öppna ett ärende mot vivus med hjälp av den information jag gett dom, det tyckte jag va perfekt!
De har en pågående ansökan om Konsumentkredit hos FI.. Men de ska följa de regler kring inkasso som finns, sa FI, så nu har de har fått all min mejlkontakt med denna koncern nu. Hoppas se blir stoppade att låna ut och syssla med inkassoverksamhet
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Jag fick mejl från FI nu, de berättade att de skulle öppna ett ärende mot vivus med hjälp av den information jag gett dom, det tyckte jag va perfekt!
De har en pågående ansökan om Konsumentkredit hos FI.. Men de ska följa de regler kring inkasso som finns, sa FI, så nu har de har fått all min mejlkontakt med denna koncern nu. Hoppas se blir stoppade att låna ut och syssla med inkassoverksamhet
Bra jobbat! :)
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Hej.
Jag har inte lånat nåt på en månad nu. Känns skönt. Min man har öppnat all post som kommit och bara frågat mig om detta ska betalas och sen har han betalat alla sms-lån och alla betalningsplaner hos inkasso och Kontokrediter
Det är så ovant, jag får fickpengar av min man, de va ett av hans krav, att få tillgång till alla mina bankkonton och brevlådan med mera. Så han sköter allt.
Även om de känns konstigt att be om pengar, är de otroligt skönt att någon hjälper mig att styra upp! Så skönt att inte hålla på att ringa runt i bolla med lån. Samtidigt som jag börjat gå hos en psykolog och får hjälp med mitt shoppingberoende.
Detta känns som en lyx som jag inte förtjänar! Min man har betalat alla mina skulder, 280.000 sen får jag ändå 500 i veckan i fickpengar. Sen håller han på att fixar ett banklån så vi kan lösa de lån som jag tagit i hans namn.
Visst känns de konstigt att de skämtar om mig o fängelse mm men dom slutade när ja sa att jag blir faktiskt ledsen. Så jag känner mig så kass och det känns som jag inte förtjänar allt fint min man gör och har gjort, och mina vänner. Jag är så tacksam för erat stöd oxå, utan er skulle jag inte orka.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Hej på er, detta e så segt! Känns som jag är inlindad i klister och inte kommer loss.. :(
Och på allt detta är det en bank som lämnat in en stämningsansökan mot min man för de tror inte på honom. Detta kommer bli dyrt, varför gör dom så? När jag är polisanmäld och de fått kopia på den och en förklaring att de är jag som tagit lånen?
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 380
Mottagna reaktioner
372
Poäng
517
Stämningsansökan? Varför det? Borde vara dig de anmäler i såfall? Och varför stämmer de honom för?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp