Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Görs det efterkontroller ang bostadstillägg?

En bekant har fått beviljat bostadstillägg och undrar nu om det görs några årliga/månatliga efterkontroller av Pensionsmyndighet/FK, för
att säkerställa att man inte har mer medel på konton odyl än det man uppgav i ansökan.

En bekant har fått beviljat bostadstillägg och undrar nu om det görs några årliga/månatliga efterkontroller av Pensionsmyndighet/FK, för
att säkerställa att man inte har mer medel på konton odyl än det man uppgav i ansökan.
Jag tror att de kollar upp då man ser titt som tätt att folk blir återbetalningsskyldiga.

Jag skulle gissa att det framförallt görs maskinellt körningar och utfall ur dessa kollar man lite mer på.
Pensionsmyndigheten vet jag inte hur snabba dom är, dom ligger något halvår efter med handläggning av bostadstillägg ungefär.

Trodde att det var det som menades.
Bostadstillägg är för pensionärer, deras inkomst varierar betydligt mindre än för de som får bostadsbidrag.
Därav mindre vanligt med återkrav.

Bostadstillägg är för pensionärer, deras inkomst varierar betydligt mindre än för de som får bostadsbidrag.
Därav mindre vanligt med återkrav.
Även personer med sjukersättning har samma förmån men det är samma där, det är inte mycket till variation i inkomster hos dem

Även personer med sjukersättning har samma förmån men det är samma där, det är inte mycket till variation i inkomster hos dem
De som man inte längre får kalla förtidspensionärer...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp