Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ge mig kredittips

Ellos har 84 000 som inkomstkrav på sina lån. Är ju ingen kredit dock utan utbetalning i klump.

Euroloan, Nanokredit och Nanoflex har aldrig velat låna ut en krona till mig. Inte ens när jag hade jobb och ändå rimliga omständigheter för mindre sms-lån. Vet inte vad som var fel xD Lite lustigt i efterhand. Då var jag ju relativt problemfri jämfört med senare.

Kikar man runt lite på deras sajt så står det att för att få lån så får inte "hushållskalkylen visa på ett underskott". Låter som en riktigt avancerad kreditbeviljningsmodell du snubblat på varje gång Kryss...

Kikar man runt lite på deras sajt så står det att för att få lån så får inte "hushållskalkylen visa på ett underskott". Låter som en riktigt avancerad kreditbeviljningsmodell du snubblat på varje gång Kryss...

Har jag missat något i den här diskussionen?
Givetvis gör bankerna en prövning om man har betalningsförmåga utifrån angiven och taxerad inkomst (som helst inte ska avvika så hemskt mycket från varandra), och kollar på ucn. Man får ju ha 0.1% på UC score om man vill, har man 300 kr i månaden i inkomst så kommer inget lån beviljas av en bank ändå:)

Har jag missat något i den här diskussionen?
Givetvis gör bankerna en prövning om man har betalningsförmåga utifrån angiven och taxerad inkomst (som helst inte ska avvika så hemskt mycket från varandra), och kollar på ucn. Man får ju ha 0.1% på UC score om man vill, har man 300 kr i månaden i inkomst så kommer inget lån beviljas av en bank ändå:)

Det verkar så, just denna diskussion handlade om att Euroloan, Nanokredit och Nanoflex som föreslagits i tråden till TS har en potentiellt nyckfull kreditgivningsprocess - de anger inga förutsättningskrav mer än över 18 och svenskt personnummer, däremot finns det en uppgift om att "hushållskalkylen måste gå ihop", men tillräcklig information för en sådan samlar de ju inte in, ingen upplysning som tas har ju hela bilden klar för sig och dessutom är det med en sådan formulering svårt för sökande att veta vilka förutsättningar man har.

Kryss skrev att han inte fick lån hos dessa enskilda smålångivare ens när förutsättningarna var förhållandevis bra med jobb och lättare skuldbörda - samtidigt som det var grönt ljus hos liknande aktörer antar jag. För övrigt är det ju en väldigt generös tolkning att kalla dem banker :)

Bank Norwegians kreditkort, som man även ofta får en höjning på efter ett år eller så, Easycard, Supreme Card och Entercard re:member flex. Dom fick jag utan problem för flera år sedan med mycket låg inkomst.

Kryss, kommer du ihåg vad du hade för taxerad inkomst när du blev beviljad kreditkort från BN?

Någon annan som har erfarenhet att de beviljat med mycket låg taxerad inkomst?
När jag pratade med dem i telefon för ca 1-2 år sedan ang inkomsten kunde de inte säga någon siffra utan sa att man måste ha "någon" inkomst.

Tänkte ringa och fråga igen när det blir dags att söka när den nya inkomsten uppdaterats, någon gång juni-juli.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp