- Meddelanden
- 2 322
- Mottagna reaktioner
- 830
- Poäng
- 777
Ellos har 84 000 som inkomstkrav på sina lån. Är ju ingen kredit dock utan utbetalning i klump.
Euroloan, Nanokredit och Nanoflex har aldrig velat låna ut en krona till mig. Inte ens när jag hade jobb och ändå rimliga omständigheter för mindre sms-lån. Vet inte vad som var fel xD Lite lustigt i efterhand. Då var jag ju relativt problemfri jämfört med senare.
Kikar man runt lite på deras sajt så står det att för att få lån så får inte "hushållskalkylen visa på ett underskott". Låter som en riktigt avancerad kreditbeviljningsmodell du snubblat på varje gång Kryss...

Har jag missat något i den här diskussionen?
Givetvis gör bankerna en prövning om man har betalningsförmåga utifrån angiven och taxerad inkomst (som helst inte ska avvika så hemskt mycket från varandra), och kollar på ucn. Man får ju ha 0.1% på UC score om man vill, har man 300 kr i månaden i inkomst så kommer inget lån beviljas av en bank ändå![]()

Bank Norwegians kreditkort, som man även ofta får en höjning på efter ett år eller så, Easycard, Supreme Card och Entercard re:member flex. Dom fick jag utan problem för flera år sedan med mycket låg inkomst.