Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Generella frågor gällande KFM/utmätning

Hej,

Har massa skulder som när som helst går till KFM. Hur lång tid från besvarad delgivning tills utmätning drar det igång, antar det blir löneutmätning? Två veckor, en månad?

Försöker lägga undan så mycket som möjligt från nuvarande normala lön, kan jag överföra dessa till min sambo? Annars till ngt konto typ Revolut som är svårt att ”nå”?

Min sambo äger lägenheten till 100% (bostadsrätt) där vi huserar, så denna kan väl inte utmätas? Får man behålla tv? Mobiltelefon? Soffa? Om det inte finns något av värde? Vet att det finns regler osv men söker egna erfarenheter. :)

Vad för typ av hembesök kan man förvänta sig förutom delgivning?

Tack på förhand, önskar en trevlig kväll.

Senast ändrad:
Jag tror jag fick min första skuld att betala i november, kan ha varit december också men jag har fortfarande inte fått något som helst utav KFM förutom massa delgivande att skriva på.

Begriper ingenting.

Jag tror jag fick min första skuld att betala i november, kan ha varit december också men jag har fortfarande inte fått något som helst utav KFM förutom massa delgivande att skriva på.

Begriper ingenting.
Kanske pga ekonomiska läget? Mycket att hantera osv just nu.

Begriper ingenting.
Precis samma här…mkt märkligt

Kanske pga ekonomiska läget? Mycket att hantera osv just nu.

Det är nog det jag också spekulerar kring. Första gången jag sökte om Skuldsanering då var det väntetid på kanske 28-32 dagar. Minns inte exakt. Nu är det 50 VARDAGAR med lite helger/påsk emellan så är vi uppe i på kanske 3 månader bara på det där första samtalet.... Så jag spekulerar kring det absolut.

Begriper ingenting.
Ett drastiskt ökat inflöde av ärenden försämrar arbetsmiljön, ökad frånvaro och avgångar, så det belastar verksamheten på två fronter så att säga.

Hur blir det om man tar ett extrajobb efter påbörjad löneutmätning, får dessa pengar behållas tills nästa koll?

Och låt säga att min löneutmätning startar i april, om jag får en bonus på 30k i maj - hur blir det med denna?

Senast ändrad:
Ingen som har svar på övriga frågor? Tack på förhand.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp