• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Goodcash inkasso

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
hej

Mitt lån hos goodcash har gått till inkasso och jag har nu fått brev från prioritet finans som är deras inkassobolag. Är det någon som har erfarenhet av dessa om hur dem är och om det finns Möjlighet till avbetalningsplan? Ska givetvis ringa men ville först höra om det är någon som har erfarenhet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
hej

Mitt lån hos goodcash har gått till inkasso och jag har nu fått brev från prioritet finans som är deras inkassobolag. Är det någon som har erfarenhet av dessa om hur dem är och om det finns Möjlighet till avbetalningsplan? Ska givetvis ringa men ville först höra om det är någon som har erfarenhet.
Du kan säkert få en avbetalningsplan. Men följ den! Dom är inte roliga att ha att göra med! Deras bolagsjurist kommer kontakta dig. Han svänger med fina ord man aldrig hört förut men är inte särskilt smart. Men riktigt svinig. De tog mitt till tingsrätten. Sen mejlar de då och då och hotar med att sätta mig i personlig konkurs. En skuld som var på 23.000 blev 56.000 med alla deras avgifter och räntor.
 

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Nej men hjälp. Är det via telefon eller mail man blir kontaktad?
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Mejla dom om en betalplan. Kan tänka mig att dom är så sviniga att de vill ha skulden fastslagen i tingsrätt innan de går med på en avbetalningsplan.
 

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Ja det ska jag göra. Ska hämta brevet sen och se hur mycket det är på. får väl omprioritera lite nu när skatten kommer och betala av detta först beroende på hur mycket det är och vad jag får för svar. Stort tack för din hjälp!
 

Ralle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 December 2013
Meddelanden
178
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
Goodcash har väl Prioritet Inkasso som sitt inkassobolag? Eller har Goodcash startat ett eget?

Prioritet Inkasso har jag bara bra erfarenheter av. Fick avbetalningsplan hos dem trots att mitt lån från Goodcash var gått tillm KFM. Fick själv bestämma vad jag kunde betala per månad. Har dessutom fått uppskov vissa månader när jag haft svårt att betala. Utan att behöva betala dubbelt nästa månad, som vissa andra inkassobolag kräver.
 

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Jag tänkte uppdatera lite. Brevet jag fick var ett rekommenderat brev från prioritet inkasso och jag hämtade det idag( goodcash vanliga stora brev med deras logga på) Dock var det bara det förfallna beloppet ( 2 månader) som jag har till i mitten av april att betala. Betalar jag inte då sägs hela krediten upp.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag tänkte uppdatera lite. Brevet jag fick var ett rekommenderat brev från prioritet inkasso och jag hämtade det idag( goodcash vanliga stora brev med deras logga på) Dock var det bara det förfallna beloppet ( 2 månader) som jag har till i mitten av april att betala. Betalar jag inte då sägs hela krediten upp.
Så bra då kan du ta skatteåterbetalningen och betala nästa vecka de 2 månader du ligger efter.
 

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Yes det ska jag göra. Skönt att det inte var hela krediten. Nu kan jag betala det jag ligger efter hos goodcash och betala tillbaka så mycket jag kan på onea istället så att jag äntligen blir av med det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp