Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag tror att räntorna kommer öka. Med tanke på att deras affärsidé går ut på att ha kunder som förlänger lånen. Om alla erbjuds avbetalningsplaner via Gothia/Arvato, kan ni som lånar där, räkna med ändringar i avtalen.
Var inte så säkra på att det gäller omgående så att ni släpper alla lån. Jag har fått mitt lån till Gothia förvisso, men det har varit förfallet en bra tid för detta. Det kan vara så att dom säljer iväg gamla lån till Gothia i första hand.
Det står att det "överlåtits till Gothia", det innebär väl att Gothia köpt fordran, inte bara har hand om inkassot? Jag tolkar överlåtits som att fordran nu är Gothias åtminstone?
Så tolkar jag det också. Att åtminstone min fordran som är gammal sålts till Gothia, jag vill verkligen inte uppmana folk att ta för givet att det blir så omgående för alla. Jag har ett hos Onea också, den är inte såld ännu i alla fall.