Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia, hur länge det dröjer innan de skickar till kronofogden?

Jag har en skuld på ca 5000 kr som jag har avbetalningsplan på. Kan inte betala den här månaden utan har erbjudit mig att slutbetala nästa månad. Men får blankt nej av handläggaren. Någon som vet hur länge det dröjer innan de skickar till kronofogden? Mvh

Jag har en skuld på ca 5000 kr som jag har avbetalningsplan på. Kan inte betala den här månaden utan har erbjudit mig att slutbetala nästa månad. Men får blankt nej av handläggaren. Någon som vet hur länge det dröjer innan de skickar till kronofogden? Mvh
Jag upplever att dem är extremt långsamma. Flera månader ibland

Ja sån tur har nog inte jag.. lär väl skicka till KF direkt. Men först blir det väl påminnelse iallafall.

Någon annan med erfarenhet av Gothia? Är de snabba att skicka till kronofogden om en avbetalningsplan blir bruten. Eller får man ett nytt inbetalningskort med hela beloppet att betala först eller dimper brevet från kronofogden bara ner i brevlådan? Mvh

Jag har avbetalningsplan hos Gothia och har haft det sedan 3 år tillbaka, betalar 1700 kr/månad. Jag har alltid fått betalningspåminnelse när jag varit sen med betalning, påminnelsen har kommit ca 1 vecka efter förfallodatum.

så de skickar inte direkt till Kfm är min erfarenhet!

Intrum Justitia Invest skickar också påminnelse!
De som inte skickar påminnelse är Intrum Justitia, en gång var jag 3-4 dagar sen och det gick till Kfm.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp