Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia inkasso = väldigt bra! Svea inkasso = uruselt!

Tänkte bara säga att det bästa inkassobolaget jag någonsin haft och göra med heter Gothia.

Så trevliga (för att vara ett inkassobolag) har jag aldrig mött på.
Man får en bra avbetalningsplan och får man förhinder att betala en månad så kan man skjuta upp det.

Väldigt tillmötesgående och dom verkar vara dom enda som lyssnar på kunden och ev problem som denne har.

Jag ger tummen upp till Gothia.

Lån som jag vet har Gotia är meddelandelån och viaconto!

Ska jag dela ut lite ris så är det verkligen till SVEA inkasso.
Riktigt otrevliga och vägrar ge en bra avbetalningsplan.
Undvik svea inkasso för allt vad du är värd!!!!!!!

Ferratum och smspengar har svea inkasso vad jag vet, låna ej hos dom om du inte har råd att betala tillbaka innnan inkasso!

Senast ändrad:
Det är så har jag fått veta att det är smsbolagen själva som bestämmer om och hur lång avbetalningsplan man kan få. Det är inte inkassobolagen som kan bestämma det. Jag fick reda på det då mitt Folkia lån gick till Svea och Svea sa att Folkia inte gick med på mer än 3 månader på sina lån.Så Svea fick inte ge mig mer än 3 månader. Mitt Pengos lån hos Intrum fick jag dock 5 månader på så Pengos är lite bättre än Folkia.

Gothia är bäst

Gothia är det bästa i marknaden tycker jag i alla fall.

gothia

Gothia är bästa inkassobolag
lätta att ha att göra med ,får skjuta på bet till nästa månad

Kanon

De är kanon . aldrig några problem.

Tror dock att de även köper fakturorna , och kan därför tjäna lite på att dela upp många gånger

Gothia = Kanon, seriösa handläggare, förstår att den med god ekonomi inte tar ett smslån. Återkallar även betalningsföreläggande som hunnit gå till fogden om man betalar in ansökningsavgiften.

Sveainkasso = Rent utsagt USELT! Höga månadsbelopp samt återkallar inte fodringar hos fogden innan utslag fattats vilket leder till att deras fodringar hamnar i tingsrätten då man bestrider hela vägen. Onödigt och meningslös och har ingen förståelse för att man hamnat i detta sörja! Är väl dokumenterade inne på fattiga riddare.

Intrum = Bra, återkallar betalningsföreläggande. Dåligt, höga avbetalningsplaner samt svårigheter att ändra summa för avbetalningsplan.

Lindorrf = Bra, återkallar betalningsförelägganden och trevliga att prata med.

Kontentan är att man snabbt ser vilka som gärna ser att smslånandet fortsätter.

Vilken förfallodag har Gothia inkasso jag väntar på att mitt meddelandelån som är på väg till inkasso ska komma vill ha avbetalningsplan. Svea brukar ha den sista i månaden men Intrum har den 21:a i alla fall för min Pengos skuld vilket innebär stor problem varje månad för man har ju inte fått lön till den 21:a. Så jag hoppas att ni som betalar till Gothia Inkasso kan berätta att jag kan få en avbetalningsplan som ska betalas den sista i månaden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp