• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Gothia inkasso

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Ikano bank. Känns ändå rätt skönt. Har släppt allt.
Förstår dig , jag fick mina första skulder i mars 2020 hos kronofogden och ångar inte det ! Har betalat bank Norwegian och Handelsbanken lånet jämte med hjälp av sambons hjälp ! Jag har många gånger tänkt på att släppa bank Norwegian men nej det är bara att fortsätta kämpa :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Ikano bank. Känns ändå rätt skönt. Har släppt allt.
Inte för att vara sån, men du lär ju få betala betydligt mer i månaden hos gothia än hos Ikano är jag rädd...
Sambon hade en skuld på 70 000 - 80 000 hos gothia. Gothia sa 8000 i månaden vilket är totalt orimligt med tanke på hennes inkomst. Efter många om och men och tjatande och att sambon nästan bad på sina bara knän så gick gothia med på 3500 i månaden...
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Inte för att vara sån, men du lär ju få betala betydligt mer i månaden hos gothia än hos Ikano är jag rädd...
Sambon hade en skuld på 70 000 - 80 000 hos gothia. Gothia sa 8000 i månaden vilket är totalt orimligt med tanke på hennes inkomst. Efter många om och men och tjatande och att sambon nästan bad på sina bara knän så gick gothia med på 3500 i månaden...
Tänker inte ens förhandla med dom, jag har välkomnat löneutmätning. Tänker inte pussla längre.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Tänker inte ens förhandla med dom, jag har välkomnat löneutmätning. Tänker inte pussla längre.
Helt rätt tänkt ! Oehört skönt att slippa tänka på varenda krona och slippa jaga nya lån efter lån varje månad ! Du är på rätt väg att bli skuldfri !
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Helt rätt tänkt ! Oehört skönt att slippa tänka på varenda krona och slippa jaga nya lån efter lån varje månad ! Du är på rätt väg att bli skuldfri !
Tack för peppen, lagt fram alla kort för vänner och sambo. Har även pratat med chefen. Så nu behöver jag inte gömma alla kravbreven, kan fokusera på sånt som är viktigt.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Tack för peppen, lagt fram alla kort för vänner och sambo. Har även pratat med chefen. Så nu behöver jag inte gömma alla kravbreven, kan fokusera på sånt som är viktigt.
Väldigt skönt att ha det gjort , jag skämdes som fan o början när man skulle ha utmätningen och tänkte direkt att snart blir man väl uppkallad till chefen för samtal , men inte ett ljud eller några problem ! Väldigt skönt att slippa all post med med alla påminelser och allt ! Kom ihåg när vi var o Thailand 3 veckor och kom hem ! Hela golvet var helt översvämmat ! Så många kuvert var helt sjukt , hade 25 skulder och tänk kostanden bara för påminnelsen varje månad ! Skönt slippa det nu ! Och du kommer med må bättre snart !
 

Kanki

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 Juni 2016
Meddelanden
321
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Gothia är riktigt dåliga, garanterat ett av dom värsta att hamna hos! Blixtsnabba att skicka till KF och kräver enorma summor för att återkalla ärenden!
Verkar vara det enda inkassot som helt struntar i pandemin och kör vidare på sina fantasisummor! 15 000 kr för att återkalla en skuld på 60 000.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Hade en dust med dem förra veckan. De vill att man betalar av sin skuld på 6 månader för att räntekostnaderna blir för höga annars sa hon jag pratade med.
Då min ekonomi är otroligt ansträngd just nu så gick dom efter mycket om och men med på en lite lägre summa i 3 månader.
 

mori342

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Maj 2020
Meddelanden
122
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Jag har pratat med kundtjänsten att kan betala av hela min skuld en vecka senare, fick betala 700kr mer att få uppskov! Värsta inkasoobolag!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Gothia är riktigt dåliga, garanterat ett av dom värsta att hamna hos! Blixtsnabba att skicka till KF och kräver enorma summor för att återkalla ärenden!
Verkar vara det enda inkassot som helt struntar i pandemin och kör vidare på sina fantasisummor! 15 000 kr för att återkalla en skuld på 60 000.
Kommer du kunna betala 15 000 kr? Låter mkt särskilt om man inte har de pengarna.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp