• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Gothia inkasso

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Hej!
Kan nån person fatta varför Gothia har verkställt en massa småskulder för mig att betala? Ex, har en totalskuld på 134.000 hos dem, med 5 skulder på runt 20-40 k vardera..
Varför krävs inte hela skulden ? Utan typ en tusenlapp, 500 på flera småskulder till 53.000kr sammanlagt? Fattar inte varför de gör så?...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Hej!
Kan nån person fatta varför Gothia har verkställt en massa småskulder för mig att betala? Ex, har en totalskuld på 134.000 hos dem, med 5 skulder på runt 20-40 k vardera..
Varför krävs inte hela skulden ? Utan typ en tusenlapp, 500 på flera småskulder till 53.000kr sammanlagt? Fattar inte varför de gör så?...
Troligtvis för att gothia inte äger skulden utan bara inkasserar åt ställena där du har haft lånen innan. Så det är långivaren som kräver det isåfall.

sämst att förklara, någon annan kanske är bättre på det :)
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Jag kan säga att Gothia är de bästa inkassobolag jag har haft hittills. Denna månad hade jag lite svårt att betala fakturan... frågade om jag kunde betala dubbelt nästa månad och fick det utan problem.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
582
Poäng
627
Jag kan säga att Gothia är de bästa inkassobolag jag har haft hittills. Denna månad hade jag lite svårt att betala fakturan... frågade om jag kunde betala dubbelt nästa månad och fick det utan problem.
Du verkar vara en av få som gillar gothia. Om du frågar mig är gothia det absolut värsta företag som någonsin existerar och kommer att existera oavsett bransch.
Att detta vidriga, bluffande oärliga företag ens får finnas är så sinnesjukt att jag tappar ord.
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Jag har 139.000kr / skuld till Gothia sammanlagt. De säger att om jag betalar in 15 tusen så kan jag få en avbetalningsplan på 4 tusen/månad och de drar tillbaka från kfm.
Nu har jag inte 15 tkr att betala in. Går det att tjata till sig en avbetalningsplan ändå tror ni? Eller är det kört, ska jag låta det ligga hos kfm?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Jag har 139.000kr / skuld till Gothia sammanlagt. De säger att om jag betalar in 15 tusen så kan jag få en avbetalningsplan på 4 tusen/månad och de drar tillbaka från kfm.
Nu har jag inte 15 tkr att betala in. Går det att tjata till sig en avbetalningsplan ändå tror ni? Eller är det kört, ska jag låta det ligga hos kfm?
Ngt måste du betala in iallafall, så försök få fram så stor siffra som möjligt så har du ngt att förhandla med
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
582
Poäng
627
Jag har 139.000kr / skuld till Gothia sammanlagt. De säger att om jag betalar in 15 tusen så kan jag få en avbetalningsplan på 4 tusen/månad och de drar tillbaka från kfm.
Nu har jag inte 15 tkr att betala in. Går det att tjata till sig en avbetalningsplan ändå tror ni? Eller är det kört, ska jag låta det ligga hos kfm?
Jag tror att det är kört tyvärr, då dessa grisar är hårda. Men som någon sa ovanför : försök att betala in något iallafall. Typ det du kan. Det visar på gest av god betalningsvilja och chansen att de blir mildare mot dig ökar därmed.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Du verkar vara en av få som gillar gothia. Om du frågar mig är gothia det absolut värsta företag som någonsin existerar och kommer att existera oavsett bransch.
Att detta vidriga, bluffande oärliga företag ens får finnas är så sinnesjukt att jag tappar ord.
Ja, det verkar så. Har själv varit orolig när min skuld gick ditt efter allt jag har läst här. Men de har ändå varit helt ok för mig. Jag fick avbetalningsplan på 400kr/mån och de sa att det gäller bara 3 månader. Efter de 3 månader gav de mig själva en avbetalningsplan men på 500kr. Nu fick jag också skjuta upp betalningen för denna månad. Det kanske beror på vilken person man får som handläggare? Jag har alltid skrivit genom deras hemsids och hon hsr slltid svsrst mig eftet max 30 min.
 

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Har faktiskt inget ont att säga om min upplevelse av Gothia.
2 av mina lån, Lumify och Expresskredit, gick till Gothia.
Fick en avbetalningsplan på 3000kr i månaden, det är betydligt lägre än det jag skulle betala till Lumify och Expresskredit.
 

wilfrid

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
6 Februari 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
17
Poäng
47
Jag tror att det är kört tyvärr, då dessa grisar är hårda. Men som någon sa ovanför : försök att betala in något iallafall. Typ det du kan. Det visar på gest av god betalningsvilja och chansen att de blir mildare mot dig ökar därmed.
Om detta företag är grisar för att de med all rätt driver in pengar då nån lånat mer än vad de kan betala tillbaka, vad är då en gris för dig? Observera att jag inte har nån koppling till detta företag, är bara så trött på såna låga inlägg som förfular ett annars intressant forum. Håll god ton tack.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp