• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Gothia inkasso

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Jag håller på att släppa allt till kronofogden och gothia var snabbast att skicka betalningsföreläggande. Jag har totalt 80.000kr hos gothia uppdelat på 5 skulder. De har skickat in för två av skulderna. Skickar inte gothia in hela skulden som ett betalningsföreläggande? Trodde de ägde skulderna?
Gothia ser jag oftast som ombud
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Jag håller på att släppa allt till kronofogden och gothia var snabbast att skicka betalningsföreläggande. Jag har totalt 80.000kr hos gothia uppdelat på 5 skulder. De har skickat in för två av skulderna. Skickar inte gothia in hela skulden som ett betalningsföreläggande? Trodde de ägde skulderna?
Gothia äger inga skulder , dom brukar skicka 1-2 skulder först ! Tror en av mina skulder cashbuddy låg hos dom 1,5 år innan dom skickade till kronofogden
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Gothia är inte ngn favorit hos mig men säga vad man vill om dem men de slår ihop skulderna (så man får en avbetalningsplan istället för fler) vilket de flesta andra inkasso inte gör.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Gothia är inte ngn favorit hos mig men säga vad man vill om dem men de slår ihop skulderna (så man får en avbetalningsplan istället för fler) vilket de flesta andra inkasso inte gör.
Det är klokt, minimera avgifter, det ligger ganska väl i linje med god inkassosed
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Det är klokt, minimera avgifter, det ligger ganska väl i linje med god inkassosed
Till skillnad fr Intrum då, som splittrade min faktura när de skickade den till Kf så det blev dubbla avgifter till Kf för en fakura på 350 kr. :mad:
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 601
Mottagna reaktioner
2 484
Poäng
1 527
Lyfter tråden lite.
Vill påminna er om att dubbelkolla lite angående Gothia. Förut när de skickade avisering via brev tog de 60 kr per avi, jag ringde då och förhandlade bort denna då jag sköter mina betalningar själv vilket gör att jag slipper kostnaden om 60kr/månaden.
Nu har ju Gothia börjat skicka via kivra och då hade de lagt på aviseringskostnaden igen på 60kr/mån. Ringde nu och fick den borttagen igen, men de var nått som skedde automatiskt när de gick över till kivra. Ifall fler haft att de ska skippa aviseringskostnaden så dubbelkolla er avbetaningsplan ifall de lagt på den igen :) Blir ju ändå några kronor som kan läggas på skulden istället för till ingenting :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp