• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Gothia inkasso

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Jadu säg det.
Samtidigt kan de ju inte bevilja alla anstånd eller så till höger och vänster.
Men borde ju vara mer logiskt att de som sköter betalningarna får anstånd än de som inte gör det.
Sen är inte anstånd en självklarhet, absolut inte. Men nu när de ändå verkar köra med det ganska ofta.
Jaja, vill och andra sidan bara slutbetala dessa igen så att man slipper deras handläggning av ärendet samt deras vidriga maktmetoder när de hotar och utpressar vanliga låntagare.
Att slutbetala är målet! :tummen:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Värsta inkasso jag har haft med att göra, ringde idag för att lösa komma överens och lösa hela min skuld i en klumpsumma men dom vägrade börja sig för 1kr eftersom dom anser att dom får tillräckligt bra via min löneutmätning. Förklarade för henne också att jag ska sluta mitt jobb och flytta utomlands och jag har möjligheten att betala allt nu men hon vägrade.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Värsta inkasso jag har haft med att göra, ringde idag för att lösa komma överens och lösa hela min skuld i en klumpsumma men dom vägrade börja sig för 1kr eftersom dom anser att dom får tillräckligt bra via min löneutmätning. Förklarade för henne också att jag ska sluta mitt jobb och flytta utomlands och jag har möjligheten att betala allt nu men hon vägrade.
Hade testat ringa igen , väldigt olika det där med ackord ! Har fått bort 2 st av sambons skulder denna månad med ackord ! Partner inkasso från 2800 till 1900 kr ! Intrum från 5200 kr ner till 3000 kr ! Väldigt nöjd med det eftersom det blir stora pengar i slutet man sparat
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Hade testat ringa igen , väldigt olika det där med ackord ! Har fått bort 2 st av sambons skulder denna månad med ackord ! Partner inkasso från 2800 till 1900 kr ! Intrum från 5200 kr ner till 3000 kr ! Väldigt nöjd med det eftersom det blir stora pengar i slutet man sparat
Ska prova ringa sen igen, kändes bara konstigt att dom vägrar eftersom dom får redan bra betalt säger dom. Förklarade att jag ska flytta utomlands nästa månad så det är sista betalningen dom kommer få. Men men vi får se vad som händer
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Hade testat ringa igen , väldigt olika det där med ackord ! Har fått bort 2 st av sambons skulder denna månad med ackord ! Partner inkasso från 2800 till 1900 kr ! Intrum från 5200 kr ner till 3000 kr ! Väldigt nöjd med det eftersom det blir stora pengar i slutet man sparat
Bra jobbat! Fick du flörta extra hårt med Intrum?
 

Havregröt

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
91
Poäng
226
Hej,

Jag måste tyvärr släppa mina lån från Lumify och Credifi, och vad jag förstått här på forumet så kommer de gå vidare till Gothia Inkasso.

Hur kommer Gothia Inkasso meddela mig? Via Kivra eller post?

Vad tror ni är en realistisk avbetalning att förhandla med dem per månad om mina totala lån uppgår till 45 000 kr?

Tacksam för er hjälp.

Mvh
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Hej,

Jag måste tyvärr släppa mina lån från Lumify och Credifi, och vad jag förstått här på forumet så kommer de gå vidare till Gothia Inkasso.

Hur kommer Gothia Inkasso meddela mig? Via Kivra eller post?

Vad tror ni är en realistisk avbetalning att förhandla med dem per månad om mina totala lån uppgår till 45 000 kr?

Tacksam för er hjälp.

Mvh
Om du har Kivra så kommer du få det där.
Mina erfarenheter med Gothia är bra. Har också dessa två lån där med mycket mindre summa.
När du får inkassokravet kan du logga in på deras sida och chatta med dem där.
Jag har haft både 40k och 10k skuld hos dem. När jag hade 10k så ville dem ha 800kr/månad. När skulden var 40 000kr så ville de ha 4500kr/månad. Då sa jag till dem att det är alldeles för mycket och frågade om de kan sänka lite. Då sa de att de absolut lägsta de kan gå med på är 4000kr. Då sa jag att det också är mycket och att jag kommer inte kunna betala så mycket och frågade dem om de kunde gå med på 3500kr, då sa de ok. Frågade också om amorteringsplanen kunde börja nästa månad och då sa de att det gick bra. Fick flera gånger uppskjutet månadsfaktura till nästa månad när jag hade det tuft. Så mina erfarenheter är att de är de bästa inkassobolaget jag har haft att göra med. Sen hur står månadskostnad man får beror kanske på hur stor summa och vilken lånebolaget skulden kommer ifrån.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Hej,

Jag måste tyvärr släppa mina lån från Lumify och Credifi, och vad jag förstått här på forumet så kommer de gå vidare till Gothia Inkasso.

Hur kommer Gothia Inkasso meddela mig? Via Kivra eller post?

Vad tror ni är en realistisk avbetalning att förhandla med dem per månad om mina totala lån uppgår till 45 000 kr?

Tacksam för er hjälp.

Mvh
Jag hade 96.000kr hos Gothia. Nu kanske den är på 90.000 pga av att jag betalar av alla räntor först. Fick en tillfällig avbetalningsplan på 2500kr i månaden. Nu betalar jag 4000kr i månaden. Har haft problem att betala flera gånger men dem har då vart ok med att jag betalat mindre ena månaden för att sen betala mer nästa. Jag anser att dem är det bästa bolaget jag har haft att göra med trots alls. Tycker den är väldigt hjälpsamma. Får dock inte betala mindre än 4000kr vilket jag ändå mot min vilja kan tycka är helt rimligt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Jag skulle ringa och göra upp om en avbetalningsplan, istället för att chatta eller mejla. Förbered dig genom att skriva ner vilken summa du vill/kan betala per ånad och skriv även ner några argument ifall Gothia insisterar att du måste betala mer.
 

Havregröt

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
91
Poäng
226
Tack för svar. Uppskattas stort!
Tänker låta det gå till inkasso och ringa dem och förhandla om en avbetalningsplan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp