• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Gothia inkasso

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
280
Mottagna reaktioner
100
Poäng
307
Jag har försökt nå Gothia via deras chatt både igår och idag men det verkar inte fungera. Är den inte öppen nu på sommaren eller är det bara vissa tider, någon som vet? Har lite svårt att ringa just nu.
 

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Släppte Lumify och Credifi till Gothia. De va inte så villiga med avbetalningsplanen. De föreslog 5000 men kunde gå ner till 4600. Det var det lägsta sa de. Tror ni det finns möjlighet att få lägre belopp om de ser att man betalar ett par månader? Eller är de bestämda?
 

Mikee

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
8 Maj 2019
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Släppte Lumify och Credifi till Gothia. De va inte så villiga med avbetalningsplanen. De föreslog 5000 men kunde gå ner till 4600. Det var det lägsta sa de. Tror ni det finns möjlighet att få lägre belopp om de ser att man betalar ett par månader? Eller är de bestämda?
Min erfarenhet är att Gothia är väldigt bestämda. Tycker faktiskt det är ett hemskt bolag. De ska ha in skulden så fort som möjligt och har ingen sympati för situationen som uppstått. När jag förhandlat så har jag fått höra " betala du inte in det vi begär så tar vi det via kronofogden, vi ser att du har tillgångar med ett bostadshus... kul bolag.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
582
Poäng
627
Släppte Lumify och Credifi till Gothia. De va inte så villiga med avbetalningsplanen. De föreslog 5000 men kunde gå ner till 4600. Det var det lägsta sa de. Tror ni det finns möjlighet att få lägre belopp om de ser att man betalar ett par månader? Eller är de bestämda?
Hur stor är skulden?
Beskriv din ekonomiska situation och överdriv lite men samtidigt visa på att du kan betala in mer vid senare tillfälle om du kan få börja med en tidsbegränsad avbetalningsplan. Du kan dra till med att du har för avsikt att lösa skulden i förtid, på så sätt kan man lirka lite med de flesta av bolagen och då eventuellt kan du få ner summan lite. Huruvida det är ärligt eller ej låter jag vara osagt, men lite taktik har väl aldrig skadat någon?:cool:
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Släppte Lumify och Credifi till Gothia. De va inte så villiga med avbetalningsplanen. De föreslog 5000 men kunde gå ner till 4600. Det var det lägsta sa de. Tror ni det finns möjlighet att få lägre belopp om de ser att man betalar ett par månader? Eller är de bestämda?
Jag fick dem gå från 4500 till 3500 genom att snacka lite skit. Tycker att det har förändras något när det gäller dem senaste månaderna. Nu har de blivit mycket hårdare.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 084
Mottagna reaktioner
6 665
Poäng
4 477
Släppte Lumify och Credifi till Gothia. De va inte så villiga med avbetalningsplanen. De föreslog 5000 men kunde gå ner till 4600. Det var det lägsta sa de. Tror ni det finns möjlighet att få lägre belopp om de ser att man betalar ett par månader? Eller är de bestämda?
Jag ha inte haft problem att sänka belopp, nu har jag betalat i nästan två år (Vivus och Avida) och de har erbjudit fryst ränta om jag höjer fr 600 kr till 1000 kr, ringde dem i förra veckan och frågade om jag kan få fryst ränta om jag betalar 800 kr from hösten och de sa att jag får återkomma när jag kan höja så skulle de titta på det.
Med Gothia är det så att vilken hjälp man får beror mkt på vem man pratar med och hur man lägger fram det.
Men generellt känns det som att alla inkasso blivit hårdare.

Men när du har betalat i typ ett halvår (försök betala i tid) så tycker jag absolut du ska ringa och förhandla, du kan lägga fram några argument som kanske kan hjälpa.
 

richbich

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
29 November 2021
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Skickar de bekräftelse på avbetalningsplan fysiskt hem eller till Kivra? Tjejen jag pratade med vart själv osäker men visste att fakturorna kommer dit
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp