Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Grandvik kfm + tingsrätt

Mitt lån hos Grandvik är på väg till KFM. De svarar inte på mail eller telefon...
Brukar de driva till Tingsrätten? Jag tycker att mitt lån bara ökat med åren :( kan man ta upp såna felaktigheter med kfm och tingsrätten?

Jag bestred hos KFM, eftersom de inte kan förklara för mig vad det är för avgifter jag ska betala. Det som står på betalningsföreläggandet stämmer inte med det belopp de säger att jag ska betala. Har skickat hur många mail som helst och jag får hela tiden bara en klumpsumma på avgifterna trots att jag vill att de mer utförligt klargör för avgifter och räntor. Efter bestridan har jag fått från KFM att de valt att skicka till tingsrätten men det var länge sen nu och jag har inte fått nåt därifrån än.

Hur länge sen var det de sa att det var skickat till KFM?
Jag hade ett ärende med ett annat företag där KFM faktiskt gick in och ifrågasatte räntor och avgifter.

Grandvik

Mitt ärende valde Grandvik att lämna till TR. Jag hade ett långt samtal med TR där jag undrade bla över ockerräntorna som i storlek var lika stort som lånebeloppet, jag undrade även över den utredning som Konsumentverket har gällande Grandvik men TR sa att dom inte kunde påverka vare sig det ena eller det andra men tyckte att jag skulle medge talan i ärendet eftersom dom lämnat in en stämningsansökan och med den tillkommer stora advokatkostnader så jag medgav talan och TR ringde Grandvik och sa att jag medgav talan under förutsättning att advokatkostnader (som rörde sig om 10 000 kr) exkluderades. I domen skrev TR att jag önskade få en avbetalning av skulden och jag har försökt få kontakt med Grandvik utan resultat så jag inväntar bara att dom skickar ärendet för indrivning, det brukar ju dröja ca 2 - 3 veckor. Nä fy farao att detta bolag förstörde ens liv...ja jag vet att jag är delaktig till det men att inte svara i telefon eller på mail tycker jag är dåligt.

Det är svinaktigt beteende mot oss i beroendeställning!
Jag skulle vilja ta striden mot de men vet ej om jag har krafter.
Men jag ger mig inte i första läget iaf.

Hemskt att läsa hur dessa Grandvik behandlar dom som gjort misstaget att ta lån där och som man sen förstör livet för med räntepåslag från helvetet som ingen kommer kunna betala. Skuldsätta tusentals människor för livet och förstöra så många liv, var är samvetet??? Fy fasiken så vidriga!

Tur man aldrig haft med dom att göra överhuvudtaget. Verkar inte finnas någon gräns för vidrigheterna.

Har läst flera gånger om det här grandvik, aldrig hört talas om firman förut, men de här hemska avgifterna och obskyra räntorna som det talas om, är det något man även åker på om man betalar lånet enligt de villkor man gått med på, eller bara om man misslyckats?

Bara om man misslyckas. När du väljer en avbetalningsplan
och missar inbetalningarna så ökar en skuld på till 4000:- till 30.000
på bara några månader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp