Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Grandvik - Lånegränser

Undrar hur lånegränserna fungerar, någon som vet?

Extrakredit 0kr
Nollränta 0 kr
Kortlån 1000kr
kreditkontot 3000kr

vad har ni för kreditgränser?
står följande "Din lånegräns påverkas av samtliga lån du har hos alla Grandviks varumärken så som Kortlån.se, Nollränta.se samt Extrakredit.se"

tycker då att man borde ha samma kreditgräns hos alla, men att det sedan sjunker, utmed man lånar.

Jag tycker de är lite konstiga i sin bedömning gällande lånegränser. Har haft 3-4 lån hos Kortlån. Efter det första som var på 2000 kr så höjdes gränsen till 6000, sen till 9000 när det var inbetalt. Jag ville gärna att det skulle höjas till högsta, 15000, så att man kan ta det på 1,5 år. Vilket blir betydligt billigare än de andra lånen. Men när jag betalat in lånet på 9000 kr så sänks min lånegräns helt plötsligt till 7000 kr.

Mailar o frågar varför. De kan inte säga vad det beror på, men det kunde va pga lån på deras andra sidor eller sen betalning av faktura. Men inget av det stämde in på mig..jag hade t o m löst mitt lån i förtid.

Så kan inte annat än säga att de är svåra att tyda och veta åt vilket håll gränserna ska gå åt.

Någon annan som haft samma problem?

förstår inte varför folk lånar hos granvik, det är dom största ockrarna i branschen

Det är kanske så att dom har börjat bli granskade av den nya lagen som trädde i kraft 1-Juli????.Många aktörer har ju tydligen slutat att svara eller så har dom helt plötsligt slutat låna ut till bra och sköt samma kunder.Nu är detta jag skriver bara en egen uppfattning som jag har när jag läser av det andra här skriver på "Forumet".

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp