Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gravt skuldsatt, skuldsanering?

Har levt i ett riktigt destruktivt förhållande under många år. Resultatet av det blev stor skulder (ca 600tkr) psykisk ohälsa hos mig o barn.

Försöker reda ut det ekonomiska nu när jag är starkare o kom är mig i hasorna,
Efter fastställd skuld hos kfm, hur lång tid tar det ung tills det blir utmätning?
Har en bil som eg inte behövs för jobb men däremot för barnens del då jag kör ca 100mil i månaden pga deras sjukvårdsbesök o lokaltrafiken fungerar inte. Bilens värde verkar utgöra till ca 50tkr, tar dom bilen? Hur länge kan man klara sig undan det? Utan bil vet jag inte hur det ska gå.

Provat söka samlingslån men inte fått godkänt.

Köp en billig bil istället och lägg undan pengar hos en vän du kan lita på eller kontanter till reparation och underhåll av den billiga bilen. 50 tusen i värde känns som att det kanske kan bli utnätt.

En billig, enkel, gammal (gärna 15 år eller mer!) bil med billiga reservdelar (SAAB, Volvo, fråga någon som kan bilar om pris på reservdelar till andra märken). Gärna bensin, svag motor håller ofta bättre mot slitage, byt olja var 1000e mil i förebyggande syfte osv. Totalkostnaden kan bli låg och förutsägbar trots flera reparationer och det man reparerat brukar inte gå sönder igen på ett bra tag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp