Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Högt underskott vs inkomst - framtida lån

Tänkte kolla med er alla som har ett högt underskott (över 90.000kr)

Vad har ni för:
Inkomst:
Underskott:
Synliga lån:
UC-risk:

Jag kommer ha ett underskott på 100.000kr på en inkomst på 381.000kr. Tänkte söka samlingslån men vet inte om jag ens kommer få något erbjudande :(. Ska man ändra underskottet eller chansa?

Samlingslånet tänkte jag söka till hösten när jag har 0ff. Vet inte ens vad min UC kommer ligga på då.

Inte proffs på UC score.

Hög inverkan har dock antal förfrågningar och kreditkort.

Har du kreditkort i skulderna?
Hur får du det att gå runt med den inkomsten och den typen av ränte betalningar ?

Har lite högre ränte betalningar och klarar inte det med inte så dtor skillnad i inkomst.

Yes har kreditkort. :/ maxad.

Jag får knappt det att gå runt. Har 3 extrajobb utöver mitt vanliga måndag-fredag jobb. Jobbar 7 dagar i veckan 8.00-21.00. Ibland nattskift på helger. Så måste verkligen ta samlingslån till hösten.

Yes har kreditkort. :/ maxad.

Jag får knappt det att gå runt. Har 3 extrajobb utöver mitt vanliga måndag-fredag jobb. Jobbar 7 dagar i veckan 8.00-21.00. Ibland nattskift på helger. Så måste verkligen ta samlingslån till hösten.

Tror kreditkort skulderna måste komma bort för att få bra förutsättningar, har du 0 FF till hösten?

@Terry_ kanske kan flika in här, han trollar bra med sina skulder och kanske ge tips.

Precis. Kommer ha 0ff till hösten.
Och totalt synliga skulder på UC 325.000kr fördelat på 5 kreditgivare. 2 blanco och 3 kreditkort.

Sen självklart över 200.000kr i sms-lån som inte syns.

Precis. Kommer ha 0ff till hösten.
Och totalt synliga skulder på UC 325.000kr fördelat på 5 kreditgivare. 2 blanco och 3 kreditkort.

På UC är du inte direkt överbelånad alls då. Ditt underskott däremot pekar på att du är det väldigt mycket.

Vet inte hur mycket hänsyn en bank tar till underskottet.

Någon annan får svara på det.

Men bör inte vara ett problem att samla sms lånen till hösten för dig. Kreditkorten är ett problem, så räntan kanske inte blir vad du önskar dig, men bör ta bort stor del av din månads kostnad sedan kanske ett nytt lån senare för att baka bort kreditkorten.

Precis. Men det jag undrar är lite kring vad andras UC score är med väldigt högt underskott. Blir lite orolig fastän jag kommer ha 0ff så får jag högt UC score.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp