Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Högt underskott vs inkomst - framtida lån

Jag tror du får ta det som det är just nu. Jag hade sökt samlingslån på hela beloppet på alla dina skulder/krediter när din nya inkomst börjar synas.

Sen bara köra på detta året. Du har lägre skuld totalt än din årsinkomst.

Du bör få ett lån hos t.ex Remember med hela summan. Om inte kanske du kan få 2 större lån.

Sedan ta detta året som en nystart i livet att amortera extra o lägga undan kanske 500 kr i månaden i nån fond. Målet är väl ändå att bli skuldfri så tror att detta skulle gynna din ekonomi i framtiden.

Tänkte kolla med er alla som har ett högt underskott (över 90.000kr)

Vad har ni för:
Inkomst:
Underskott:
Synliga lån:
UC-risk:

Jag kommer ha ett underskott på 100.000kr på en inkomst på 381.000kr. Tänkte söka samlingslån men vet inte om jag ens kommer få något erbjudande :(. Ska man ändra underskottet eller chansa?

Exakt samma. Underskott på 100.000 och lön på 378.000. Vill söka samlingslån i juni. Jag kommer chansa på att inte sänka underskottet och istället använda skattepengarna till att betala bort kreditkorten.

Exakt samma. Underskott på 100.000 och lön på 378.000. Vill söka samlingslån i juni. Jag kommer chansa på att inte sänka underskottet och istället använda skattepengarna till att betala bort kreditkorten.

Det var så jag tänkte med. Får tillbaka 30.000 och kommer då betala av kreditkorten och ha 295.000 i synliga lån på UC.
Vad är din UC score nu? Och underskott?

Det var så jag tänkte med. Får tillbaka 30.000 och kommer då betala av kreditkorten och ha 295.000 i synliga lån på UC.
Vad är din UC score nu? Och underskott?

Ok! Jag får tillbaka 65.000 då jag har reseavdrag också. Så ska betala bort kreditkorten.

Nu har jag hela 48% i score men räknar kallt med att det ska sjunka till 15 % tills juni då en massa förfrågningar försvinner, kreditkorten är bortbetalda och massa synliga smålån är avbetalda. Kommer då ha ca 170.000 synligt på UC. Så hoppas jag att då ett ”ok” samlingslån som jag sedan kan lägga om bär jag har riktigt bra UC. Underskott 2018 hade jag 20.000 2019 blir det 100.000

Egentligen är det konstigt att det är så viktigt med underskott för jag menar bara för att jag betalade en massa räntor 2018 behöver det inte betyda att jag har liknande förutsättningar 2019. Man kan ju exempelvis ha betalat av samtliga utav sina lån...

Alltså egentligen sms-lånen bidrar väl inte mest till underskottet? Är väl typ Collector, remember, BN, nystartfinans osv med sina räntor på stora lån om man har samtliga som gör att man får stort underskott?

Klar smålån påverkar men de stora för mig är ju större blancolån

Egentligen är det konstigt att det är så viktigt med underskott för jag menar bara för att jag betalade en massa räntor 2018 behöver det inte betyda att jag har liknande förutsättningar 2019. Man kan ju exempelvis ha betalat av samtliga utav sina lån...

Du kan bedöma om en person har lån som inte syns via underskottet.

Klart dessa kan vara betalade, dock vet inte banken det med säkerhet. Underskott kan ju dock bero på annat sålda värdepapper ,bostäder i förlust och dylikt. Högt underskott mot inkomst är en flagga för risk.

Tycker alla lån ska synas på UC. Folk som mig och fler hade haft mycket svårare att sätta sig i skulder som inte går att betala.

Alltså egentligen sms-lånen bidrar väl inte mest till underskottet? Är väl typ Collector, remember, BN, nystartfinans osv med sina räntor på stora lån om man har samtliga som gör att man får stort underskott?

Klar smålån påverkar men de stora för mig är ju större blancolån

Beror ju på volymen snabb/sms-lån man har. Räntorna är det dubbla på dessa krediter så.

Kanske en oerhört dum fråga men vad är/innebär Underskottet? Jag har aldrig lagt märket till det eller haft en aning om vad det är för något?

Kanske en oerhört dum fråga men vad är/innebär Underskottet? Jag har aldrig lagt märket till det eller haft en aning om vad det är för något?
Räntekostnader bla som du har på lån!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp