• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Har 14.4% när uppdaterar uc kreditgivare?

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
301
Mottagna reaktioner
94
Poäng
267
När tror ni de uppdaterar kreditgivare denna månad? Har 14.4%

Avslutat 3 krediter och 1 blanc
Krediter
47
22
12
Blanco 17k

Har kvar ca 460k efter dess
Hur mkt tror ni min kreditvärdighet blir??
Har 6f

Års inkomst 420k
103 underskott
Inga anmärkningar
ska ansöka om samlingslån.
Har ca 120k kredit och resten e blanco efter dessa. Har även 150k utanför uc...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
När tror ni de uppdaterar kreditgivare denna månad? Har 14.4%

Avslutat 3 krediter och 1 blanc
Krediter
47
22
12
Blanco 17k

Har kvar ca 460k efter dess
Hur mkt tror ni min kreditvärdighet blir??
Har 6f

Års inkomst 420k
103 underskott
Inga anmärkningar
ska ansöka om samlingslån.
Har ca 120k kredit och resten e blanco efter dessa. Har även 150k utanför uc...
Uppdateringen kommer nog när som helst.

Du måste hamna under 10% för att få erbjudanden, inte säkert de blir bra heller. Collector är en av de som är relativt generösa men de accepterar inte över 10% UC.
Skulle även rekommendera att inte lösa pågående annuitetslån med nya annuitetslån men istället enbart samla krediterna och de 150k utanför UC.
Man stirrar sig blind på ränta när man flyttar lån men att flytta från annuitet till annuitet ger i verklighet MYCKET högre ränta.
Beroende på hur länge man haft lånet; exempelvis lån man haft i 2år a 10%, då blir uppskattat ränta 21% om man flyttar 1 gång. Eller räntan blir 45% om man flyttar lånet 2ggr, det finns en separat tråd.

Kämpa på med betyget och när du hamnat på utmärkt ta ett större (medlemslän?) lån med rak amortering istället.
 

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
301
Mottagna reaktioner
94
Poäng
267
Uppdateringen kommer nog när som helst.

Du måste hamna under 10% för att få erbjudanden, inte säkert de blir bra heller. Collector är en av de som är relativt generösa men de accepterar inte över 10% UC.
Skulle även rekommendera att inte lösa pågående annuitetslån med nya annuitetslån men istället enbart samla krediterna och de 150k utanför UC.
Man stirrar sig blind på ränta när man flyttar lån men att flytta från annuitet till annuitet ger i verklighet MYCKET högre ränta.
Beroende på hur länge man haft lånet; exempelvis lån man haft i 2år a 10%, då blir uppskattat ränta 21% om man flyttar 1 gång. Eller räntan blir 45% om man flyttar lånet 2ggr, det finns en separat tråd.

Kämpa på med betyget och när du hamnat på utmärkt ta ett större (medlemslän?) lån med rak amortering istället.
Tror du att jag kan få under 10% när dem krediterna blir uppdaterade som tillgänglig och ej avslutad?

Hur mkt tror du ja kan gå ner i %?

Har längtat som fan efter att samla. Kan jag inte få ett lån nu vet jag inte om jag klarar av att betala alla räkningar denna löning..

Betalar ca 15-24k på lån varje månad.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Tror du att jag kan få under 10% när dem krediterna blir uppdaterade som tillgänglig och ej avslutad?

Hur mkt tror du ja kan gå ner i %?

Har längtat som fan efter att samla. Kan jag inte få ett lån nu vet jag inte om jag klarar av att betala alla räkningar denna löning..

Betalar ca 15-24k på lån varje månad.

Jag förstår längtan efter att enkonomin skall bli 'lättare' men viktigt är att tänka långsiktigt så du inte gräver ner dig ännu djupare.
Har du fortfarande 120k i krediter nyttjade av 210k tillgängligt? Har svårt att se att du kommer ner så mycket men det dröjer inte länge till svaret.
Jag håller tummarna! (UC är ju oberäknelig även om det låter konstigt)
 

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
301
Mottagna reaktioner
94
Poäng
267
Jag förstår längtan efter att enkonomin skall bli 'lättare' men viktigt är att tänka långsiktigt så du inte gräver ner dig ännu djupare.
Har du fortfarande 120k i krediter nyttjade av 210k tillgängligt? Har svårt att se att du kommer ner så mycket men det dröjer inte länge till svaret.
Jag håller tummarna! (UC är ju oberäknelig även om det låter konstigt)
Jag har 200k prick på krediter men har betalat av följande:

Santander 47k så de blir 0/50k
Qliro 22k
Ferratum 12k så de blir 0/12k

Då har jag northmill 14k/15k
Komplett 100k/100k

På krediter.

Blanco:
Goodcash avslutad 17k

Kvar:
Avida 48k
Swedbank 150k
Northmill 140k

Så på uppdateringen så gissar jag på att 14.4% sjunker till strax under 10%. Eller vad säger ni som är mer erfarna? Är helt ny på att kolla uc osv
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Jag har 200k prick på krediter men har betalat av följande:

Santander 47k så de blir 0/50k
Qliro 22k
Ferratum 12k så de blir 0/12k

Då har jag northmill 14k/15k
Komplett 100k/100k

På krediter.

Blanco:
Goodcash avslutad 17k

Kvar:
Avida 48k
Swedbank 150k
Northmill 140k

Så på uppdateringen så gissar jag på att 14.4% sjunker till strax under 10%. Eller vad säger ni som är mer erfarna? Är helt ny på att kolla uc osv
Går inte att svara på. men håller tummarna för dig. Svaret kommer snart. Lite tålamod så :).
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp