• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Har du lyckats betala ner dina skulder och fått bättre förutsättningar på kortare tid? Berätta!

Landa

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
123
Poäng
307
Det bästa du kan göra är att berätta för dina anhöriga vilken situation du befinner dig i hur svårt det än känns. Du kommer känna en sådan lättnad att kunna prata om detta sen om du får det svårt. Så länge du behåller detta för dig själv så förmodar jag att det inte kommer bli någon förändring från din sida utan du kommer bara fortsätta med detta att ta nya lån när du känner dig nere. Ta steget och berätta och be om hjälp och när du känner dig nere så har du någon att prata med. Du kommer må mycket bättre och chansen att allt blir mycket bättre för dig kommer att öka markant. Men fortsätter du att gömma dig så kommer det inte bli någon förändring tyvärr.

Mina anhöriga är inte några personer som hjälper. De är snarare väldigt dömande. Det skulle inte göra något bättre att berätta för dom. Det är inga som går att luta sig mot om man säger så. Jag har fått klara mig sedan ung ålder ensam.
Jag tar heller inga lån när jag mår dåligt. Och jag kommer att lösa det för mig utan mina anhöriga.

Min situation kommer bli bättre. Det är jag faktiskt helt säker på även om den är jobbig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Mina anhöriga är inte några personer som hjälper. De är snarare väldigt dömande. Det skulle inte göra något bättre att berätta för dom. Det är inga som går att luta sig mot om man säger så. Jag har fått klara mig sedan ung ålder ensam.
Jag tar heller inga lån när jag mår dåligt. Och jag kommer att lösa det för mig utan mina anhöriga.

Min situation kommer bli bättre. Det är jag faktiskt helt säker på även om den är jobbig.


Tråkigt att höra att du inte har dina närmaste att be om hjälp. Tyvärr visste jag inte om din bakgrund och ber om ursäkt om jag tryckte på någon öm punkt. Har du ingen annan som du har förtroende för som du kan prata med? Jag tror säkert du klarat detta själv men det jag menar är att det är skönt att ha någon som man litar på under resans gång. Skönt att höra att du inte tar några lån när du mår dåligt för jag tror det är ganska vanligt.
Du verkar i alla fall ha ett mål och det är bra. Är du bara envis och har ett jäkla anamma i dig så kommer du klara det här. Den dagen när man är helt skuldfri är en helt underbara känsla. Man känner sig verkligen fri, fri från skuld. All inkomst som kommer in äger man helt själv
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Jag kommer skriva i den här tråden om några månader hoppas jag om det går bra med min idé- vem vet :) Återkommer, måste kämpa tills dess.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag följer gärna fler!
Startar min resa denna månad och ska köra snöbollseffekten. Har ca 600.000 i blanco och krediter.
Och nästa höst hoppas jag på ett samlingslån. Tills dess inga förfrågningar, betala av så mkt jag kan
och förhoppning att få ett bättre UC score. Jag har som många annan ingen familj som kan hjälpa mig.
Så nu får jag ta konsekvenser av mitt eget handlade, men det ska gå det här!! :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp