Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Har Entercard en inofficiell blockering

När min skusan avslutades, så kontaktade jag en del borgenärer för att säkerställa att all min information raderades.
Nu 8 månader efter avslutad skusan skulle jag via Swedbank fixa mig ett kort, och numera så är det Entercard som har hand om dom tjänsterna.
Kortet nekades, och anledningen Swedbank påtalade, var att det troligtvis låg kvar något hos Entercard som sedemera ej beviljade ansökan.
Jag har varit i kontakt med dom och fått information att det inte finns någon information kvar gällande mig.
Så, vad kan det då vara?, Swedbank har verifierat att problematiken är just Entercard, har dom någon inofficiell information kvar sedan skusan som dom inte vill delge?.

Ja det har dem, jag har pratat med flera som hade Entercard till kronofogden och trots att det betalades och avslutades kan de inte får kort där . Gäller även Remember

Fullt möjligt. Har man lånat en gång och inte betalat tillbaka så kan det vara så att vissa borgenärer vill inte ha dig som kund igen och har satt en intern spärr.

Det är ungefär som att du lånar ut 100.000 till någon och får igen 21.000. 10.000 innan personen släpper skulden och 11.000 från skuldsaneringen. Får personen skuldsanering är det bara acceptera läget att du inte får tillbaka resten av pengarna. Men du kommer troligen inte låna ut pengar till den personen igen. Ungefär det tankesättet har vissa banker. Däremot kan man tycka att det bör gå ut ett enkelt meddelande när man får skuldsanering av borgenären om att vi inte kommer ta emot dig som kund igen så man vet. Men tyvärr görs det bara internt utan att man meddelas.

Den spärren behöver dom inte ta bort heller då man anser att det finns ett legitimt behov att ha kvar den uppgiften runt spärren att man inte vill ha en person som kund igen.

Däremot är det inget fel på din UC eller liknande. Den är helt ren när skuldsaneringsanmärkningen försvinner, där finns inga rester eller stopp att oroa sig för.

Det du kan fråga Entercard och UC utredning är om dom kan återkalla kreditupplysningen som tas per automatik när man ansöker. Med en spärr som garanterar avslag så finns inget legitimt behov av att ta kreditupplysning tycker jag.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp