Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har försökt allt!

:'(
Fattar inte hur jag ska klara av detta,
Jag har varit jätte sjuk och legat 5 månader på sjukhuset och haft rehabilitering mm
Kommer hem och har massa post och inkasso och skit och sk kronofogden!
3 skulder har gått dit fast nu har jag tills den 15/2 att göra nåt. Har skrivit till de där 3 jag har skulder hos på sammanlagt 86000 kr att jag legat sjuk och visa dom journaler osv men nej de bryr sig inte om vad jag skriver, jag kan inte ringa dom då jag har svårt med telefoner och blir stum så fort jag ska prata telefon
Har frågat dessa 3 om hjälp att snälla få en betalplan istället, men de skriver att jag inte har skött betalningarna och inte hört av mig, undrade då hur man i koma kan höra av sig? Inget svar och har jätte bra kontakt mejl ledes med KF och de ber mig försöka få till en betalplan men dom där som ska ha betalt vägrar! Jag ocjmin man har inte gemensam ekonomi och han vet inget om mina skulder, han äger huset jag bor i, äger inget och har ut från Fk pga sjukdom, vad ska jag nu göra? Hur kan man bli vägrad en betalplan när man inte har kunnat kommunicera i respirator i 3 månader? Måste man dö för att få hjälp?:folded::folded:<3 Finns tydligen ingen empati någonstans

Ett torrt svar är att dom kan neka då det inte finns någon rättighet till betalplaner.

Ok, det var ju tråkigt det är så, men skrev till dom att jag har sjuklön och finns inget att betala så länge jag har det, hade ju varit bättre att få betala lite än inget alls, undrar hur många sjuka som hamnar hos fogden pga Pandemin

Beklagar innerligt Din sjukdom och den långa sjukhusvistelsen, MEN blir likväl beklämd över att ingen uppenbarligen har kunnat hjälpa dig med att betala dina räkningar under alla dessa månader...

Du säger att Din man vet inget, men vad med alla räkningar som måste ha kommit under hela denna tid? Alla krav från olika borgenärer... Har han inte reagerat ?
Även om Du legat sjuk, så måste väl någon form av inkomst/ersättning ha inkommit på Ditt konto och som borde kunnat ha reglerat de månatliga betalningarna, eller?

Mina räkningar kommer in i en postbox och jag har haft ett hemskt 2019, 12 av mina vänner/ nära har gått bort, 1 i månaden det året knäckte mig totalt, och sen blev jag sjuk i Mars förra året och är sjuk än
Jag levde med en hemsk man en gång och han tog hela min lön mm och jag försörjde honom och barnen och aldrig någonsin jag kommer gå in i nåt sånt igen,
Mannen jobbar borta i veckorna och pga Pandemin kunde han inte lämna sitt jobb i Stockholm, och min övriga familjen finns i Norge så där var ingen och finns ingen idag heller, jag är mest ensam men klagar inte på ensamheten jag har saker jag kan göra, jag läser mycket och ser mycket film,
Då jag låg på sjukhuset låg jag nedsövd i 2 månader och 3 månader på rehab och fick inga besök alls, fick inte lämna rummet heller så totalt isolerad, ska in på sjukhuset igen nästa vecka och operera bort min pacemaker som ska ersättas för det är nåt fel och då ska jag ligga, därinne iaf en vecka, så det är skit och har betalat det mesta då jag kom hem men fick en fet sjukhusräkning plus har hemsjukvård som kostar även det, och har ut 14700 kr mindre än då jag jobbade från Försäkringskassan, men vad gör man? Har försökt få en avbetalningsplan men nej de ger sig inte, de har fått mina, journaler och intyg mm men nej,

Glömde skriva att min lön kommer in i Danmark då jag jobbar där och jag måste flytta över den lönen varje månad när jag betalar mina räkningar så det hade inte hjälpt om jag haft några som kunde hjälpt för jag har en NEMID i Dk och den är inget man lämnar ut till någon så hade kvittot, visst min lön kom in dit men vad hjälper det om man inte kan flytta hit dom, och när jag kan jobba igen kommer jag inte in I landet pga Covid-19 lagen i Dk

Lägg in allt du har, borde ändå kommit in lite under tiden här då och prata med mannen om han inte kan hjälpa dig med det som saknas. Han har säkert sympati och det är "bara" 86.000 det borde inte vara omöjligt att lösa.
Har du pratat med dem 3 annars och erbjudit att betala in typ hälften direkt för att sen slappa en plan?;alla brukar ju gå att få dem till att återkalla från KFM, och har en annan lyckats varje gång så känns det som att du borde ha en bra chans med tanke på omständigheterna

Vilka 3 är det som det gäller?

Ok, det var ju tråkigt det är så, men skrev till dom att jag har sjuklön och finns inget att betala så länge jag har det, hade ju varit bättre att få betala lite än inget alls, undrar hur många sjuka som hamnar hos fogden pga Pandemin
Jag hade förväntat mig fler faktiskt

Det är Avida, det är 3 det är en som bodde hä i huset innan som pressar mig på pengar för en klipparen jag har betalat för 6 år sen som jag vägrar betala mer än vad jag gjort och detta har jag mejl på att jag skrev 2015 till honom om och han svarade ok,
Klipparen gick sönder direkt jag provade den då det blev sommar, kunde inte testa åk klipparen mitt i snön då en var desdutom över värderad av han, har lagat den så jag har betalt totalt 9000 för en klippare från 84,
Plötsligt kommer det ned brev varje dag i en vecka, långa som en roman med hot om.fogden om jag inte betalar honom 10 tusen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp