Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har försökt allt!

Bilen är värderad till 89000 kr men har lån på mer än det på den, har inte missat några andra betalningar, kruxet är tyvärr att just nu är jag sjukskriven pga jag legat i koma i 2 månader och 3 månader på rehabilitering efter svår Covid-19 och sitter i rullstol och har feber var och varannan dag och ska på sjukhus i morgon då de ska utreda vad som gjort att jag som varken röker, dricker, är överviktig eller har någon underliggande sjukdom blivit så här pass sjuk, och jag jobbar i Danmark i veckorna och när denna pandemi pågår kan inte jag jobba även om jag var frisk som innan, så jag ska utredas och ska in i morgon tidigt och detta att jag blev sjuk gjorde att jag kom back

Bilen är värderad till 89000 kr men har lån på mer än det på den, har inte missat några andra betalningar, kruxet är tyvärr att just nu är jag sjukskriven pga jag legat i koma i 2 månader och 3 månader på rehabilitering efter svår Covid-19 och sitter i rullstol och har feber var och varannan dag och ska på sjukhus i morgon då de ska utreda vad som gjort att jag som varken röker, dricker, är överviktig eller har någon underliggande sjukdom blivit så här pass sjuk, och jag jobbar i Danmark i veckorna och när denna pandemi pågår kan inte jag jobba även om jag var frisk som innan, så jag ska utredas och ska in i morgon tidigt och detta att jag blev sjuk gjorde att jag kom back
Då är kanske andra alt att prata med din man, med tanke på vad som hänt så är kanske inte pengar det viktigaste just nu?

Jo jag har pratat med honom om det nu, han vet inte vad man ska göra mer än att betala dom men jag har inte dom pengarna nu, jag vet inte heller hur man gör ska jag bara skriva på föreläggandet och skicka in och låta kronofogden ta vad som vill?

PhilippaK, som vännerna tidigare har skrivit snällt men som jag nu skriver i klartext: TA ETT FUCKING DJUPT ANDETAG OCH LUGNA NER DIG OCH SKIT I GRÄSKLIPPAREN JUST NU, den kommer sen.

fakta enligt ditt ursprungliga inlägg: du blev sjuk (beklagar) och halkade därmed efter. Nu får göra vår expert @Lasseman bekräfta eller dementera men visst går det att återkalla om man visar upp giltiga sjukintyg? Jag menar, ligger man i koma utan stöd av nära är det ju svårt att betala.

Annars för övrigt om jag vore dig skulle jag skita i gräsklipparen, yes, du kanske har blivit blåst, men energin och eventuella kostnader för att att älta och driva det vidare kommer att stå dig dyrare.
Börja andas och leva igen, det förtjänar du

Men du får ju lugna dig lite nu. Jag förstår inte varför Avida inte skulle kunna dra tillbaka detta? Om du erbjuder dom låt säga 5000 kr så lär dom väl kunna godta detta och starta en avbetalningsplan? Aldrig hört talats om någon som inte godkänner ett sånt förslag om man aldrig haft problem innan.

Själva idén med att ta det tingsrätten är ju att få till en förlikning. Du behöver ingen advokat. Det blir liksom ingen rättegång av detta. Be tingsrätten om en muntlig förberedelse så kommer ju detta lösa sig.

Men du får ju lugna dig lite nu. Jag förstår inte varför Avida inte skulle kunna dra tillbaka detta? Om du erbjuder dom låt säga 5000 kr så lär dom väl kunna godta detta och starta en avbetalningsplan? Aldrig hört talats om någon som inte godkänner ett sånt förslag om man aldrig haft problem innan.

Själva idén med att ta det tingsrätten är ju att få till en förlikning. Du behöver ingen advokat. Det blir liksom ingen rättegång av detta. Be tingsrätten om en muntlig förberedelse så kommer ju detta lösa sig.
Ok, och Avida har fått intyg bilder mm men icke, de vägrar hjälpa och jag frågade om jag betalade in 10.000 kr om det hjälper men icke, vet inte om det är en princip sak, men om man nu går vidare och gör.det där ni skriver om i tinget, då är det väl lättare för dom att låta mig ta den där avbetalningsplaner nu om det blir ändå samma sak,
Har ju ingen erfarenhet av detta så därför läser jag härinne ni verkar så kloka allihopa, min man säger samma sak om gräsklipparen, och detsamma om Avida,som ni gör fast han vet inget om sånt heller, så om man bestrider innan sen 15e så anlitar Abida en advokat som ska föra deras talan? Och ja jag tar ett djupt andetag fast helst vill jag bara att de lät mig betala det jag har erbjudit mig att betala, Avidas kundtjänst har även i ett mejl påstått att jag ljuger, vilket jag inte gör har journaler mm hur går det till i en tingsrätt? Vet att jag ställt massa frågor, men bestrider man är det väl samma dom att inte godkänna sin skuld? Jag vet ju jag har den och vet att jag ska betala tillbaka och gör gärna det och frågade om jag kunde få betala mindre nu när jag har Fk men nej de säger bara samma sak att KF bestämmer

PhilippaK, som vännerna tidigare har skrivit snällt men som jag nu skriver i klartext: TA ETT FUCKING DJUPT ANDETAG OCH LUGNA NER DIG OCH SKIT I GRÄSKLIPPAREN JUST NU, den kommer sen.

fakta enligt ditt ursprungliga inlägg: du blev sjuk (beklagar) och halkade därmed efter. Nu får göra vår expert @Lasseman bekräfta eller dementera men visst går det att återkalla om man visar upp giltiga sjukintyg? Jag menar, ligger man i koma utan stöd av nära är det ju svårt att betala.

Annars för övrigt om jag vore dig skulle jag skita i gräsklipparen, yes, du kanske har blivit blåst, men energin och eventuella kostnader för att att älta och driva det vidare kommer att stå dig dyrare.
Börja andas och leva igen, det förtjänar du

Alltså, det är helt upp till sökande att återkalla eller inte. Det finns inga rättigheter att få mål återkallade.. Man har rätt att få utslag och man har rätt att bestrida om man tycker skulden är felaktig.

Nej det trodde jag inte heller att det fanns, men de ska iaf inte ljuga, jag kollar ju upp och frågar vad sm händer här näst när de skrev att jag ska ta det med kronofogden för det var dom som bestämmer, det gjorde jag i 2 veckor utan att ett mål fanns, sen vet ju inte jag hur jag ska göra med det hela, skulden har jag för det vet jag ju om, och att behöva be om en avbetalningsplan är ju inte klokt! Kronofogden skrev att jag kan göra frivilliga inbetalningar till Avida men att påstå att kronofogden bestämmer över Avida är ren lögn
Nu har jag fått ett nytt mejl från Avids som nu skriver att jag missuppfattat dom och att de menar att jag skulle kontakta kronofogden förxatt få status på äeedå de inte kan se det från deras sida! Då svarade jag att eftersom dom hela tiden gör om och hittar på, så hittar jag härmed på att skulden inte ens finns!

Ok, och Avida har fått intyg bilder mm men icke, de vägrar hjälpa och jag frågade om jag betalade in 10.000 kr om det hjälper men icke, vet inte om det är en princip sak, men om man nu går vidare och gör.det där ni skriver om i tinget, då är det väl lättare för dom att låta mig ta den där avbetalningsplaner nu om det blir ändå samma sak,
Har ju ingen erfarenhet av detta så därför läser jag härinne ni verkar så kloka allihopa, min man säger samma sak om gräsklipparen, och detsamma om Avida,som ni gör fast han vet inget om sånt heller, så om man bestrider innan sen 15e så anlitar Abida en advokat som ska föra deras talan? Och ja jag tar ett djupt andetag fast helst vill jag bara att de lät mig betala det jag har erbjudit mig att betala, Avidas kundtjänst har även i ett mejl påstått att jag ljuger, vilket jag inte gör har journaler mm hur går det till i en tingsrätt? Vet att jag ställt massa frågor, men bestrider man är det väl samma dom att inte godkänna sin skuld? Jag vet ju jag har den och vet att jag ska betala tillbaka och gör gärna det och frågade om jag kunde få betala mindre nu när jag har Fk men nej de säger bara samma sak att KF bestämmer
Skriver du inte på så kommer dem till slut hem till dig och du får skriva på då, men tar säkert 1-2 månader innan det händer. Men tror du att du kan fixa fram alla pengar under den tiden så kan du betala allt och du undviker att få anmärkning. Vet du om att du ändå inte kommer kunna lösa allt under tiden så kan du likaväl skriva på delgivningen så (dåligt koll på tiden där nu) tar det kanske 1 månad innan du får hem papper på att dem vill utmätta på din inkomst.
Bestrida skulden är ju egentligen att säga att den är fel, vilket den inte är i detta fallet så det kommer ju ändå sluta med att du måste betala den.
Men funkar ju inte riktigt så att man sitter i en rättegång, man får hem papper där man får säga varför man anser att skulden är fel och avida får skriva tvärtom.
Man sitter ju inte öga mot öga mot advokater när det gäller sånt här.

Om du har svårt att ringa till dem själv ta hjälp av mannen, kör ni på högtalare och du ger godkännande att han för din talan till avida så borde det gå.
Känns väldigt konstigt att dem vägrar dra tillbaka ärendet för de flesta gör det bara man betalar in en summa till dem direkt. (En del vill ha mer andra mindre)

Sen om mannen nu vet om det och han inte kan hjälpa dig betala så är ju alla korten på bordet, får ta en anmärkning i värsta fall och sen betala tillbaka så snabbt du kan. Båda vet ju om situationen iallafall så är ju inget du behöver dölja eller må dåligt över på det sättet.

Tack för ditt svar, ni är väldigt duktiga och förstående, fast jag skäms jag mår dåligt och jag lånar inga fler pengar, vill inte vara skyldig mannen nåt,
Du har rätt och jag har skrivit på och tagit en bild och skickat till Kronofogden, jag är medveten om min skuld och ska betala men kan inte hurmycket som helst just nu, då jag är sjukskriven,
Tänker mycket på hur människor hamnar hos kronofogden nu i pandemi tider, som mister sona jobb osv och jag äger inget då alla mina saker försvann i en översvämning, men det löser sig med tiden och en anmärkning är inte hela världen, jag handlar aldrig på avbetalning annat än min bil då, huset äger min man och allt som finns hör utan mina kläder, tack alla för bra tydliga svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp