Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har försökt allt!

Alltså. Jag tycker fortfarande inte att du ska erkänna skuld och låta det gå till utmätning. Bestrid skulden med anledningen du gav oss. Du har varit sjuk en lång period. Finns allt detta dokumenterat, att du legat inne finns det väl alla chanser i världen att få detta löst i en muntlig förberedelse hos tingsrätt? En förlikning helt enkelt. Har svårt att se Avida neka detta. Bestrid!!

Alltså. Jag tycker fortfarande inte att du ska erkänna skuld och låta det gå till utmätning. Bestrid skulden med anledningen du gav oss. Du har varit sjuk en lång period. Finns allt detta dokumenterat, att du legat inne finns det väl alla chanser i världen att få detta löst i en muntlig förberedelse hos tingsrätt? En förlikning helt enkelt. Har svårt att se Avida neka detta. Bestrid!!

Bilagor

• 20200528_140214.jpg
    20200528_140214.jpg
    301.1 KB · Visningar: 28
Har visat dom journaler bilder mm men de skiter i vad jag skriver, och i morgon ska jag på sjukhuset igen och ska få fler intyg när jag är där, har inte medget nåt än men har läst att dom ändå i tinget kan få igenom detta men då är det inte fråga om en avbetalningsplan längre för då är det ful betalning direkt, har ju inte dom pengarna

Men nä det är ju inte riktigt sant. Du får ju en ärlig chans att förklara ditt fall. Och det kommer förmodligen ge dig rätt. Om vi spekulerar i att du ”förlorar” så är ju utfallet isåfall exakt samma som om du släpper till utmätning. Så vad har du att förlora? Jag tycker detta är solklart och förstår inte överhuvudtaget att dom inte ger med sig.

Nej man kan ju undra vad det är med dom, de tycker nog inte om folk,
Men vi säger jag bestrider och ska upp i rätten då kostar det ju ännu mer? Har du varit med om sånt här själv? Jag är vara så rädd att få rättegångskostnader på flera 100 tusen och allt möjligt

Nej man kan ju undra vad det är med dom, de tycker nog inte om folk,
Men vi säger jag bestrider och ska upp i rätten då kostar det ju ännu mer? Har du varit med om sånt här själv? Jag är vara så rädd att få rättegångskostnader på flera 100 tusen och allt möjligt
Det är inget mord fall men 100.000 tals kr i Kostnader, har nog kollat lite för mkt på tv där ;)
Kostar säkert några 1000 lappar men inte mer än så.
Jag ser ju inte riktigt meningen med att bestrida (bortsett från att det är dåligt av dem att inte hjälpa till)
Vinner du får du avbetalningsplan på det men anmärkningen kommer du ju ändå redan ha så är det värt besväret? Låter du det vara så ligger det hos KFM och kan dem inte ta pengar från dig så får du betala in till dem som om du hade en avbetalningsplan

Jo du har rätt, jag har sett för mycket tv, så i båda fallen så blir utfalletväl detsamma, tror jag fått en sån där dålig betalare anmärkning då jag öågbi koma och har för mig att jag fick bestrida där och jag fick betala 1500 kr till deras jurist de anlitade, men fick betala det och gjorde så, har ingen betalningsanmärkning annars och just nu kan inte jag betala nåt då jag har bara från Fk eftersom jag ff är sjuk
Varit på sjukhuset i dag och jag får intyg att jag är beroende av min bil och alla andra intyg om det nu böir utmätning är helt snurrig men tänker att det är ju som det är och jag kommer överleva och ha berättat allt för min man och han tycker det är åligt men inget att göra åt, huvudsaken är för honom att jag överlevde så sjuk jag var, vi har fått ett anat perspektiv på allt, pengar är inte allt

Jo du har rätt, jag har sett för mycket tv, så i båda fallen så blir utfalletväl detsamma, tror jag fått en sån där dålig betalare anmärkning då jag öågbi koma och har för mig att jag fick bestrida där och jag fick betala 1500 kr till deras jurist de anlitade, men fick betala det och gjorde så, har ingen betalningsanmärkning annars och just nu kan inte jag betala nåt då jag har bara från Fk eftersom jag ff är sjuk
Varit på sjukhuset i dag och jag får intyg att jag är beroende av min bil och alla andra intyg om det nu böir utmätning är helt snurrig men tänker att det är ju som det är och jag kommer överleva och ha berättat allt för min man och han tycker det är åligt men inget att göra åt, huvudsaken är för honom att jag överlevde så sjuk jag var, vi har fått ett anat perspektiv på allt, pengar är inte allt
Sorry men hur är du beroende av bil om du är sjukskriven? Känns spontant som den är svår förklarad för KFM

När jag jobbar jobbar jag i Danmark, jag inreder försvarets båtar och anläggningar i Danmark och Sverige och reser mycket, tyvärr har jag inget övervärde på bilen ändå har pratat med kronofogden om detta för bilen är mindre värd än vad jag har i lånen och i jobbet kan jag inte ha med all material i en liten ryggsäck, ena dagen kör jag till Danmark, nästa till Stockholm eller Karlskrona eller Boden, har gjort så i 35 år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp